Logo

Czy możecie mi odpowiedzieć?

Robert Rybicki
Robert Rybicki

W dzisiejszych czasach, kiedy jakość olejów i ich właściwości smarne (włącznie z olejami syntetycznymi) są zupełnie inne, stosunek ilości oleju do benzyny znacznie się zmienił. Obecnie stosuje się mieszankę olejowo- -benzynową 1:30, 1:40 lub nawet 1:50. Stosunek oleju do benzyny w silnikach dwusuwowych jest wielkością ustaloną przez konstruktora jako wielkość pewnego kompromisu, tzn., że jest to wielkość niezależna od obciążenia silnika, co było jedną z przyczyn, że silnik dwusuwowy nie spełniał żadnych warunków ekologicznych. Istnieje jednak koncepcja nowych silników dwusuwowych, które może wejdą kiedyś do produkcji.Niemożliwy odczyt. Sprowadziłem w lutym z zagranicy samochód Volkswagen Golf i nie mogę go zarejestrować, gdyż nie ma możli-wości odczytu numeru identyfikacyjnego silnika. Gdzie mogę uzyskać informację na ten temat?Nie udzielił Pan informacji, jaki był powód nieodczytania numeru silnika, ale w każdym przypadku należy zgłosić się do rzeczoznawców uprawnionych do identyfikacji pojazdów w celu uzyskania opinii na temat braku możliwości odczytu numeru identyfikacyjnego silnika. Po uzyskaniu takiej opinii należy zgłosić się do właściwego dla miejsca zamieszkania wydziału komunikacji, by dokonać rejestracji pojazdu.Zaniżenie wartości.Mam Opla Omegę TD Caravan z 1995 r. W tył mojego samochodu uderzył młody człowiek Polonezem. TU Warta wyliczyło szkodę całkowitą i wartość samochodu znacznie mi zaniżyła. Gdzie mogę się odwołać, gdyż TU Warta nie chce ze mną rozmawiać. Proponuję napisać pismo odwołujące do centrali TU Warta w celu powtórnego przeanalizowania wyliczenia szkody całkowitej i ustalenia wartości rynkowej auta. Należy też zgłosić się do niezależnych rzeczoznawców po wyliczenie wartości rynkowej pojazdu z uwzględnieniem jego wyposażenia, przebiegu, stanu technicznego przed kolizją itp. Kłopoty z zawieszeniemJestem użytkownikiem samochodu Mitsubishi w okresie gwarancji. Wielokrotne naprawy tylnego zawieszenia nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, nadal występują zgrzyty i trzaski w okolicy tylnego zawieszenia. Przy każdej naprawie wymienia się inną część. Co mam robić?Ponieważ Pana samochód jest w okresie gwarancji, autoryzowana stacja obsługi powinna usunąć usterkę w aucie, nawet naprawiając je wielokrotnie. Jednak wydaje mi się, że powinien Pan zgłosić usterkę tylnego zawieszenia do ASO i poprosić o wpis zgłoszenia do książki gwarancyjnej lub na zleceniu, zostawić pojazd w autoryzowanej stacji obsługi w celu definitywnego usunięcia niesprawności, a następnie poprosić o odbiór pojazdu po naprawie w obecności niezależnego rzeczoznawcy.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: Eksploatacja Porady
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu