Pewnego dnia jadąc drogą szybkiego ruchu, postanowiłem troszkę go "przycisnąć". Wcisnąłem pedał w podłogę i przez kilka dosłownie minut jechałem z prędkością maksymalną. Po czym usłyszałem dziwne dźwięki, jakby z układu wydechowego w przedniej części auta. Natychmiast puściłem nogę z gazu i dziwne dźwięki ustąpiły. Teraz pojawiają się od czasu do czasu, szczególnie wtedy, gdy wkręcam silnik na wyższe obroty podczas przyspieszania.Proszę o odpowiedź, co może być tego przyczyną?Ponieważ Pana pojazd ma już pięć lat, to przyczyną głośnej pracy podczas przyspieszania może być uszkodzenie wewnętrzne katalizatora na skutek przegrzania.Wewnątrz obudowy katalizatora znajdują się przegrody podtrzymujące sam katalizator, to one bardzo często są powodem brzęczenia i dziwnych dźwięków układu wydechowego.Elementy te ulegają uszkodzeniu podczas gwałtownej zmiany temperatury lub na skutek występujących drgań wydechu. Mam samochód Volkswagen Polo z przebiegiem 3200 km. Dwa miesiące temu skończyła się jego gwarancja. Zauważyłem zużycie oleju od początku eksploatacji do przebiegu 3200 km około 0,5 litra. Co mam robić i gdzie reklamować tę usterkę?Jak rozumiem, samochód ma ponad rok, czyli powienien Pan wykonać w najbliższym czasie wymianę filtra i oleju. Po wymianie tego ostatniego należy raz jeszcze sprawdzić jego zużycie. Niemniej podane przez Pana dane (utrata 0,5 litra oleju na 3200 km przebiegu auta) mieszczą się w granicach przyjętych przez producentów samochodów. Przyjmują oni zużycie oleju nawet na poziomie 0,5 litra na 1000 kilometrów. W Pana przypadku zużycie to wynosi 0,15 litra. W dodatku podczas docierania samochodu przejściowo wzrasta jego zużycie, a potem stabilizuje się na niższym poziomie.
Czy możecie mi odpowiedzieć?
Posiadam Opla Corsę z ośmiozaworowym silnikiem 1.2, z 1997 roku.