Na rynku dostępnych jest kilka czy nawet kilkanaście różnego rodzaju dodatków do silników benzynowych i do diesli. Większość z nich to środki do czyszczenia silnika z wszelkiego rodzaju osadów i nagarów. W postaci bardziej stężonej lub jako nierozcieńczone produkty dodane do paliwa mają oczyścić także układ wtryskowy silnika. Ale tu uwaga! O ile preparaty podawane zapobiegawczo można stosować niemal przy każdym tankowaniu (ważne, żeby wyjeździć cały zbiorniki, nie dolewać wcześniej paliwa), o tyle specyfiki do czyszczenia układu wtryskowego powinno stosować się znacznie rzadziej, najlepiej razem z wymianą oleju. Przy wyborze konkretnego produktu warto sprawdzić, czy ma certyfikat jakości. Jeżeli tak, przestrzegając zaleceń producenta, nie powinniśmy nic zepsuć.

Stare silniki Diesla nie lubią paliwa o niskiej zawartości siarki. Producenci dodatków zgodnie twierdzą: pomogą specjalne preparaty przeznaczone do starych diesli. Siarka ma właściwości smarne i jej zbyt niskie stężenie może prowadzić do awarii silnika. Zadaniem preparatu jest zapewnienie należytych właściwości smarnych paliwa. Jeśli długo wozimy w baku tę samą benzynę (np. w autach z gazem), w paliwie rozwijają się bakterie, w efekcie powstaje szlam. Dodatki antybakteryjne przeznaczone do paliwa (także specjalnie do aut z LPG) redukują problem. Dzięki temu nie zatka się filtr paliwa. Dodatki tego typu minimalizują też rozwój korozji. Dodatki antybakteryjne według producentów są bardzo przydatne w samochodach używanych sezonowo.