Legendarny Lotus Seven zainspirował swoimi nietradycyjnymi rozwiązaniami podwozia i karoserii wiele małych firm produkujących samochody. Licencję na produkcję Lotusa Seven posiada brytyjski Caterham, a auta czeskiego Kaipana czy właśnie Donkervoorta są do Lotusa łudząco podobne.

Donkervoort D8 GT Coupe bazuje na podwoziu modelu Roadster. Kilka drobnych zmian oczywiście musiało zajść, nowe jest przednie zawieszenie, zwiększono rozstaw kół na obu osiach oraz zastosowano nowe resory. Z tyłu zamontowano karbonowy dyfuzor, a dobrą przyczepność zapewniają 17-calowe koła ze lekkich stopów.

Karoserię zrobiono z kompozytów węglowych, a masa całkowita wynosi zaledwie 630 kg. Nietypowy samochód sportowy otrzymał 4-cylindrowy silnik 1,8 Turbo Volkswagena, który oferuje 132 kW (180 KM). Za dopłatą Donkervoort podrasuje silnik do 154 kW (210 KM), a nawet do 199 kW (272 KM). Najmocniejsza wersja D8 GT Coupe przyśpiesza do setki w 4 s.

Donkervoort planuje zbudować 50 sztuk ręcznie składanego D8 GT Coupe, dzięki czemu zapewniona będzie ekskluzywność tego sportowego modelu. Ceny podane zostaną dopiero podczas oficjalnej prezentacji w 2007 roku.