Ferrari 599 GTB Fiorano już w wersji fabrycznej jest znakomita maszyna, ale w firmie Edo Competition jeszcze poprawiono większość jego najlepszych parametrów.

Następca Maranellow wersji fabrycznej napędzany jest dwunastocylindrowym silnikiem o pojemności skokowej 6,0 litra o mocy 456 kW (620 KM) przy 7600 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 608 Nm przy 5600 obr./min. Dwumiejscowe coupé w wersji seryjnej osiąga prędkość maksymalną 330 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 3,7 sekundy.

Firma Edo Competition dla miłośników tuningu oferuje Ferrari 599 GTB Fiorano w dwóch wersjach modernizacji silnika. Pierwsza to zmiana oprogramowania jednostki sterującej i zastosowanie nowego układu wydechowego. Dzięki temu wzrasta moc silnika do 478 kW (650 KM). Druga możliwość, to przede wszystkim zmiana nazwy auta z 599 na 630. Pojemność jednostki napędowej wzrasta do 6,3 litra i swoją charakterystyką zbliża sie do silnika Ferrari FXX. Moc Ferrari 630 GTB wynosi 552 kW (750 KM).

Wraz z modernizują jednostki napędowej korespondują także zmiany w układzie zawieszenia jak m.in. regulowane sportowe amortyzatory i sprężyny. Ferrari jest z przodu niższe o 20 mm, a z tyłu o 40 mm. Kontakt z powierzchnią drogi zapewniają opony o wymiarach 245/35 R20 z przodu i 305/35 R20 z tyłu.