Specjalista od sportów motorowych i tuningu samochodów koncernu VW Group uważa, że także SUV może być szybką strzałą do poruszania się po zwykłych drogach bez potrzeby rezygnacji z image agresywnego off-roada. Jak inaczej wytłumaczyć poszerzone nadkola, pomalowane szarym lakierem, dzięki czemu auto optycznie poszerzyło się jeszcze bardziej, oraz koła w rozmiarze 18-20 cali.
Ciekawe zmiany przebiegły także pod maską. Moc doładowanego 4-cylindrowego silnika 1,4 TSI (110 kW/150 KM) wzrosła do 147 kW (200 KM). Według nieoficjalnych informacji zwiększoną mocą 125 kW (170 KM) powinien dysponować także silnik 2,0 TDI (103 kW/140 KM). Wzmocniona jednostka napędowa wymaga wydajniejszego układu hamulcowego, tak więc również w tym zakresie tuner przygotował rozwiązanie w postaci większych tarcz hamulcowych.