Jednak nie każda felga, która nam się spodoba, nadaje się do naszego pojazdu. Dlatego też na wybór odpowiedniego modelu trzeba poświęcić trochę czasu. Najwięcej emocji budzą auta na ogromnych i szerokich felgach o średnicy powyżej 17 cali z niskoprofilowymi oponami. Tak naprawdę tylko właściciele nielicznych pojazdów mogą sobie na nie pozwolić. Główne ograniczenie w doborze felg to wielkość nadkola i elementów zawieszenia oraz układu hamulcowego. Koło nie może ocierać o te elementy. Innym istotnym w naszych warunkach aspektem jest stosowanie opon niskoprofilowych. Pomijając nawet ich wysoką cenę i stosunkowo szybkie zużycie, to stosowanie na dziurawych drogach ogumienia o profilu poniżej 50 należy uznać za bardzo problematyczne. Łatwo je uszkodzić na krawężnikach, dziurach czy koleinach, a co ważniejsze - samochód z takimi kołami na zniszczonej nawierzchni prowadzi się bardzo źle. Specjaliści do większości seryjnych (nietuningowanych) aut małych, klasy średniej i wyższej polecają felgi o średnicy od 14 do 17 cali. Gdzie kupić?Najbardziej odpowiednim miejscem do zakupu felg aluminiowych jest wyspecjalizowany serwis. To w nim można dokonać odpowiedniego wyboru, otrzymać gwarancję i oczekiwać profesjonalnego montażu. Jest to istotne zwłaszcza, jeśli zmieniamy opony na szersze i o niższym profilu. W specjalistycznym serwisie można sprawdzić, czy kołonie ociera o elementy nadkola, zawieszenia czy układu hamulcowego.Innym miejscem zakupu są giełdy samochodowe i ogłoszenia, ale jeśli rzeczywiście nasza znajomość tematu jest tylko pobieżna, to z takich zakupów lepiej zrezygnować. Przede wszystkim dlatego, że trudno dowiedzieć się, jaką przeszłość mają dane felgi (np. mogły być prostowane). Zazwyczaj też nie dostaniemy na nie żadnej gwarancji. Na giełdzie rzadko kiedy mamy możliwość sprawdzenia, czy alufelgi będą pasowały wymiarami do posiadanych przez nas opon lub (co ważniejsze) do naszego samochodu. Wiara "na słowo" może być kosztowna, a przede wszystkim niebezpieczna.TrendyPodstawowym elementem decydującym o zakupie jest wygląd felgi. Jeśli chodzi o budowę, to ofertę prezentowaną na rynku w tym sezonie można podzielić na bardzo ekskluzywne felgi dwuczęściowe (ich cena nierzadko wynosi ok. 2000 złotych za sztukę), felgi jednoczęściowe imitujące felgi skręcane oraz najtańsze, jednoczęściowe. Najczęściej spotyka się felgi pięcioramienne z różnego rodzaju wersjami ramion (cieńsze lub grubsze) nazywane "rogami jelenia".Felgi mogą być także lakierowane w dwóch lub kilku różnych kolorach (najczęściej w różnych odcieniach szarości), polerowane w całości albo tylko częściowo. Niektóre serwisy dysponują wygodnymi programami komputerowymi, za pomocą których można podejrzeć, jak dany model samochodu (w wybranym kolorze) wygląda po założeniu nowych obręczy. Bardzo ułatwia to wybór.
Felga feldze nierówna
Zastosowanie felg aluminiowych (zwanych potocznie alufelgami) ma nie tylko niewątpliwy aspekt wizualny (samochód wyposażony w nie lepiej prezentuje się), ale także praktyczny. Wrażliwe zwłaszcza na naszych nawierzchniach zawieszenie resoruje w ten sposób mniejszą masę, co przynajmniej teoretycznie, przekłada się na mniejsze zużycie jego elementów.