SVT Raptor przeszedł już prawdziwe testy podczas rajdu Baja 1000. Modyfikacją silnika zajął się oddział SVT (Special Vehicle Team).
Tym razem do pojazdu zamontowano nowy silnik V8 o pojemności skokowej 6210 cm3 i mocy 417 KM (306,5 kW) przy 5500 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 588 Nm przy 4500 obr./min. Współpracuje on z sześciostopniową przekładnią automatyczną. Ma napęd czterech kół i blokadę tylnego dyferencjału.
Pojazd ma rozstaw osi 3378 mm, niezależne przednie zawieszenie i resory z tyłu. Amortyzatory dostarczyła firma Fox Racing. F-150 SVT Raptor ma długość 5611 mm, szerokość 2192 mm i wysokość 1991 mm. Z nowym silnikiem ma masę 2724 kg. Ma zamontowane 17-calowe koła z oponami BF Goodrich.
Nadwozie różni się od pozostałych wersji elementami stylizacyjnymi. Na atrapie wlotu powietrza chłodnicy zamiast tradycyjnego logo umieszczono napis Ford.
Zmiany dotyczą także wnętrza pojazdu. Ma on cztery poduszki powietrzne, system komunikacyjny Sync, system audio Sony z 12 głośnikami oraz kamerę cofania. Do uruchomiania pojazdu nie jest potrzebny tradycyjny kluczyk, a jedynie wystarczy wbić odpowiedni kod.
Podstawowa cena to 41 995 dolarów. Amerykańscy dilerzy przyjęli już na ten model ponad trzy tysiące zamówień.
Galeria zdjęć
Ford F-150 SVT Raptor dla szybkiego farmera
To wyjątkowa wersja słynnego amerykańskiego pikapa z ośmiocylindrowym silnikiem o mocy 417 KM
SVT Raptor przeszedł już prawdziwe testy podczas rajdu Baja 1000
W wnętrzu Forda F-150 SVT Raptor nie znajdziemy klimatu auta ciężarowego
Modyfikacją silnika Forda F-150 SVT Raptor zajął się oddział SVT (Special Vehicle Team).
Do pojazdu zamontowano nowy silnik V8 o pojemności skokowej 6210 cm3 i mocy 417 KM (306,5 kW) przy 5500 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 588 Nm przy 4500 obr./min.
Ford F-150 SVT Raptor bez większych problemów pokonuje trudne tereny
Piasek czy błoto Ford F-150 SVT Raptor dzielnie mknie przed siebie
Silnik Forda F-150 SVT Raptor współpracuje z sześciostopniową przekładnią automatyczną. Ma napęd czterech kół i blokadę tylnego dyferencjału.
Ford F-150 Raptor wprost eksploduje mocą
Przodu tego auta nie chciałbyś zobaczyć we wstecznym lusterku
Zegary Forda F-150 Raptor dostarczają kompletne informacje na temat pracy zespołu napędowego
Na pakę zapakujemy nawet największe bagaże
Szkoda, że Ford F-150 nie jest sprzedawany w naszym kraju
Pod maską V8 o pojemności 6210 cm3 i mocy 417 KM i maksymalnym momencie obrotowym 588 Nm
Po robocie Fordem F-150 Raptor można nieźle poszaleć
Dostęp do wnętrza ułatwiają podwójne drzwi i brak słupka B
Zasiąść za sterami tego potwora to marzenie wielu europejskich kierowców