SVT Raptor przeszedł już prawdziwe testy podczas rajdu Baja 1000. Modyfikacją silnika zajął się oddział SVT (Special Vehicle Team).
Tym razem do pojazdu zamontowano nowy silnik V8 o pojemności skokowej 6210 cm3 i mocy 417 KM (306,5 kW) przy 5500 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 588 Nm przy 4500 obr./min. Współpracuje on z sześciostopniową przekładnią automatyczną. Ma napęd czterech kół i blokadę tylnego dyferencjału.
Pojazd ma rozstaw osi 3378 mm, niezależne przednie zawieszenie i resory z tyłu. Amortyzatory dostarczyła firma Fox Racing. F-150 SVT Raptor ma długość 5611 mm, szerokość 2192 mm i wysokość 1991 mm. Z nowym silnikiem ma masę 2724 kg. Ma zamontowane 17-calowe koła z oponami BF Goodrich.
Nadwozie różni się od pozostałych wersji elementami stylizacyjnymi. Na atrapie wlotu powietrza chłodnicy zamiast tradycyjnego logo umieszczono napis Ford.
Zmiany dotyczą także wnętrza pojazdu. Ma on cztery poduszki powietrzne, system komunikacyjny Sync, system audio Sony z 12 głośnikami oraz kamerę cofania. Do uruchomiania pojazdu nie jest potrzebny tradycyjny kluczyk, a jedynie wystarczy wbić odpowiedni kod.
Podstawowa cena to 41 995 dolarów. Amerykańscy dilerzy przyjęli już na ten model ponad trzy tysiące zamówień.