4 z fabrycznie montowaną instalacją LPG. Mam Fiata Punto z silnikiem 1.2 o mocy 75 KM - Pan J.B.Napęd LPG można montować teoretycznie w każdym aucie. W Pańskim przypadku nie ma żadnych problemów. Ostatnio Fiat podpisał nawet umowę z firmą Tartarini o montażu instalacji gazowej we wszystkich modelach Fiata oferowanych w Polsce. Dynamika auta oczywiście nieco spadnie, ale będzie porównywalna z Punto napędzanym silnikiem o mocy 55 KM, więc straty nie będą znowuż ogromne.Mam Daewoo Lanosa 1.5. Auto liczy sobie trzy lata, ale przejechałem nim dopiero 34 tys. km. Podczas przeglądu po 30 tys. km mechanik stwierdził, że na tarczach hamulcowych jest nierówny wzór śladów od tarcia klocków hamulcowych, co, jego zdaniem, oznaczało konieczność przetoczenia tarcz. Zrobił to bez mojej wiedzy. Zaraz po wyjeździe z serwisu stwierdziłem osłabienie skuteczności hamowania. Zgłosiłem tę usterkę, a stacja ASO orzekła, że jedyną radą jest wymiana tarcz na nowe. Odbędzie się to jednak na mój koszt, bo Daewoo nie udziela gwarancji na elementy zużywające się w trakcie eksploatacji. Chciałbym się dowiedzieć, jak to jest. Najpierw nikt się mnie nie pyta, czy zgadzam się na naprawę, a potem dowiaduję się, że pewne elementy nie podlegają gwarancji i muszę za nie płacić - Pan J.P. z Warszawy.Zgodnie z prawem mechanik nie powinien był przetaczać tarcz bez poinformowania Pana o takiej konieczności i nie uzyskawszy Pańskiej zgody na to. W tej chwili może Pan żądać zadośćuczynienia za naruszenie Pańskiego prawa własności. Pytaniem jednak jest, czy tarcze rzeczywiście nie były na tyle zużyte, iż wymagały wymiany. Dowód został jednak przetoczony. Jeżeli chodzi o gwarancję, to tarcze hamulcowe nie są traktowane przez inne firmy jako element zużywający się. W każdym razie nie po przebiegu 30 tys. km.J. W.
Gorąca linia
Słyszałem, że instalacje gazowe można montować w samochodach z silnikami o pojemności przynajmniej 1,6 litra. Chciałbym wiedzieć, czy jest sens zainstalować ją w aucie o mniejszej pojemności, zwłaszcza że jest przecież na rynku Lanos 1.