Szampon z woskiem jest natomiast środkiem myjącym i woskującym, dzięki któremu możemy uzyskać ładny połysk umytej karoserii. Mycie szamponem z woskiem zalecamy po dokładnym spłukaniu pierwszego brudu silnym strumieniem wody. Po umyciu auta szamponem z woskiem dobrze jest wytrzeć nadwozie irchą, a potem lekko wypolerować. Czym różnią się w praktyce pasty do nadwozi od podobnych preparatów w postaci mleczek i emulsji?Pasty z woskiem, czyli tzw. twarde woski, mają zadanie przede wszystkim konserwujące i zabezpieczające karoserię przed negatywnym wpływem czynników zewnętrznych - deszczu czy soli (np. zimą). Użycie pasty z woskiem często wymagające od nas większego wysiłku przy polerowaniu gwarantuje powłokę trwałą i odporną na brud oraz plamy po deszczu. Lakier staje się bardziej błyszczący i gładki, występuje zjawisko tzw. perlenia się wody. Pasty z woskiem wystarczy użyć cztery razy w roku, minimum zaś dwa - na wiosnę w celu zabezpieczenia karoserii przed łatwym przyklejaniem się owadów oraz w listopadzie przed pierwszymi mrozami w celu zabezpieczenia lakieru przed działaniem soli.Emulsje są łatwiejsze w aplikacji i ich rozprowadzenie trwa o wiele krócej, jednocześnie mają one lepsze właściwości czyszczące, łatwiej usuwają smołowate osady drogowe z karoserii. Nie mają jednak tak trwałego działania i ich aplikację należy powtarzać co najmniej przy co drugim myciu samochodu.Czy silnie czyszczące środki do felg oraz nabłyszczające do opon mogą być szkodliwe dla ogumienia?Dobre środki do opon doskonale pielęgnują gumę, nie tylko pogłębiają jej kolor, ale również zabezpieczają ją przed pękaniemi i starzeniem. Częste stosowanie środków do konserwacji opon zabezpiecza je przed działaniem agresywnych detergentów często stosowanych w produktach do mycia felg. Płyny te (szczególnie te najtańsze) mogą być agresywne, jednak użyte z umiarem i pozostawione na powierzchni nie dłużej niż 5 minut nie wyrządzą szkody. Aby zapobiec szybkiemu brudzeniu się felg, można je nawoskować preparatem do karoserii.Skończyłem właśnie 15 lat i coraz bardziej nurtuje mnie problem prawa jazdy dla 16-latków. Chodzi o kategorię B1. Pytałem w ośrodku ruchu drogowego o możliwość zdawania egzaminu i powiedziano mi, że mogę to zrobić, dopiero gdy skończę 17 lat. Drugi problem to dopuszczalna masa pojazdu, którym można jeździć, mając prawo jazdy kategorii B1 - 550 kg to wielkość śmieszna, bo ani Trabant, ani nawet Fiat 126p nie spełniają tych wymagań - ważą po ok. 600 kg. Ale nawet jeżeli zdobyłbym samochód (ponoć Subaru sprzedaje takie auta), to nie wiem, gdzie mogę zrobić kurs i zdać egzamin? Czy zakładając, że uzyskam prawo jazdy kategorii B1, będę musiał później zdawać egzamin na kategorię B i ponieść dodatkowe koszty?Jeżeli chodzi o samochód, który można prowadzić, mając prawo jazdy kategorii B1 - rzeczywiście należy pytać w salonach Subaru. Oferowany samochód nazywa się Ligier Nova i kosztuje sporo - ok. 37 tys. zł. Jednak nawet posiadanie takiego auta nie gwarantuje jeszcze sukcesu. Teoretycznie kurs na prawo jazdy B1 (należy go ukończyć, aby można było zdawać egzamin) można rozpocząć w dowolnym ośrodku szkolenia. Ośrodek taki musi mieć odpowiednio przystosowany do szkolenia pojazd. Znaleźć taki ośrodek jest jednak niezwykle trudno, można powiedzieć, że to rzadkość. Jeżeli chodzi o egzamin - można go zdawać we właściwym wojewódzkim ośrodku egzaminowania, tak jak w przypadku praw jazdy innych kategorii. Jeżeli dany ośrodek nie ma odpowiedniego pojazdu, można przyjechać na egzamin samochodem należącym do ośrodka szkolenia. Chcąc uzyskać prawo jazdy kategorii B, trzeba ponownie odbyć kurs i zdać egzamin praktyczny, co oznacza dodatkowe koszty.
Gorąca linia
Sam myję swoje auto, mam jednak trudności z wyborem odpowiedniego szamponu. Interesuje mnie, czym naprawdę różni się szampon z woskiem od szamponu bez tego dodatku?Szampon bez wosku jest przede wszystkim środkiem myjącym polecanym wszystkim tym, którzy rzadziej myją swoje auto.