Jaka może być przyczyna takiego stanu rzeczy? Prawdopodobnie odpowiedzialna jest "wydmuchana" uszczelka pod głowicą. Można podejrzewać również pęknięcie głowicy pomiędzy zaworami ssącym i wydechowym. Podczas naprawy (jeśli jest to stary, "wyjeżdżony" silnik) warto przypilnować, aby nie założono oryginalnej metalowej uszczelki głowicy. Należy założyć dobrą uszczelkę grafitową, która jest bardziej miękka i lepiej dostosuje się do płaszczyzn głowicy i bloku, ewentualnych nierówności i ubytków. Należy też sprawdzić, czy śruby głowicy nie są wyciągnięte, a w razie potrzeby wymienić je na nowe. Producent stosuje trzy różne rodzaje śrub, które dokręca się różnymi momentami - trzeba o tym wiedzieć i pamiętać. Należy też koniecznie planować płaszczyznę głowicy przed jej powtórnym założeniem.Mam 5-letnią Hondę Civic 1.4. Przejechałem tym autem dopiero 50 tys. km. W czasie ostatniego przeglądu powiedziano mi, aby nie wymieniać jeszcze paska rozrządu, ponieważ decydujące znaczenie ma przebieg, a nie wiek (instrukcaja mówi 100 tys. km lub 5 lat). Mechanik stwierdził, że gdyby nawet pasek się zerwał, to silnik Hondy jest tak skonstruowany, że nic mu nie grozi. Jak postąpić?Mówiąc, że "nic silnikowi nie grozi", mechanik miał na myśli to, że silnik jest bezkolizyjny, tzn. po zerwaniu paska zawory nie spotkają się z tłokami. 16-zaworowe silniki Hondy Civic 1.4 nie są jednak bezkolizyjne. Jeżeli pasek zerwie się, może dokonać poważnych zniszczeń silnika wymagających kosztownych napraw - np. wymiany zaworów lub całej głowicy. Faktem jest, że przebieg ma duży wpływ na kondycję paska, ale element ten ulega również starzeniu niezwiązanemu z przebiegiem. Dlatego po 5 latach należy go wymienić nawet, jeżeli przebieg jest niewielki. Należy też koniecznie wymienić napinacz paska. Jestem użytkownikiem Mitsubishi Galanta z 1994 roku z silnikiem benzynowym o poj. 2,0 l. Od pewnego czasu w prawym przednim kole samochodu jest słyszalny wyraźny odgłos "huczenia". Jaka może być przyczyna powstawania tego hałasu? Zdużym prawdopodobieństwem można założyć zużycie łożyska koła, najpierw jednak proponowałbym kontrolę ogumienia. W przypadku zużycia łożyska trzeba wymienić całą piastę koła, która w tym modelu tworzy wraz z łożyskiem nierozbieralną technologiczną całość.Od kilku dni jestem właścicielem samochodu marki Ford Escort Clipper CLX z 1994 roku, który kupiłem w Holandii. Samochód został wyprodukowany na terenie UE. Na umowie kupna wpisana została cena 1400 euro. W aucie wymieniono błotnik, klapę silnika i przedni zderzak. Nowe elementy są do malowania. Moje pierwsze pytanie to: czy wartość celna samochodu będzie naliczana od nieuszkodzonego auta, czy ulegnie obniżeniu? Czy na umowie należy zaznaczyć, jakie były uszkodzenia? Następnie chciałbym się dowiedzieć, jaka może okazać sie wysokość akcyzy, którą przyjdzie mi zapłacić? Ostatnie moje pytanie dotyczy dokumentu Euro 2: czy należy go załatwiać w Holandii czy w Polsce, a jeżeli tak, to gdzie?Naprawy wykonane w aucie przed sprowadzeniem go do Polski nie mają wpływu na wysokość opłat celno-skarbowych. Cło dla auta wyprodukowanego na terytorium UE (pochodzenie musi być potwierdzone świadectwem EUR 1 lub odpowiednim wpisem na umowie kupna dokonanym przez uprawnionego sprzedawcę) wynosi 0 proc. Akcyza - w przypadku auta z 1994 roku - 65 proc. wartości celnej auta. Należy również zapłacić podatek VAT (22 proc. od wartości celnej auta powiększonej o kwotę akcyzy). Możliwe jest, że urząd nie uzna kwoty 1400 euro za prawidłową wartość celną - wtedy sam obliczy wartość celną. O odpis ze świadectwa homologacji potwierdzający spełnianie przez pojazd wymogów normy Euro 2 może Pan spytać polskiego importera samochodów marki Ford za pośrednictwem jednej z ASO Forda, choć nie ma on obowiązku wydania takiego dokumentu. Jeżeli wymagany dokument uzyska Pan jeszcze za granicą (jest to dopuszczalne), musi on zostać przetłumaczony przez tłumacza przysięgłego.Moje pytanie dotyczy samochodu określanego często jako "Mini". Czy Mini Cooper i Mini Morris to nazwa tego samego samochodu? A sama nazwa "Mini" - czy dotyczy Mini Coopera, czy Mini Morrisa? Zadawałem to pytanie wielu kolegom, ale żaden nie był w stanie udzielić mi odpowiedzi.Morris Mini - auto zaprezentowane w 1959 roku - produkowane było pod wieloma markami, np. Morris, Rover, Austin. Nazwa modelu najczęściej pozostawała niezmienna: Mini. Nazwy wersji specjalnych były bardziej rozbudowane: wojskowa odmiana terenowa nosiła nazwę Mini Moke, vana na bazie Mini wyposażonego w tylne drzwi skrzydłowe nazwano Mini Clubman itp. Jeżeli chodzi zaś o Mini Coopera, pierwszy raz przydomek "Cooper" nadano sportowej wersji Mini z silnikiem 1300 - autu, które pierwszy raz wygrało Rajd Monte Carlo w 1964 roku, a później sukces ten powtarzało, zwyciężając również w wielu innych imprezach sportowych. W późniejszych latach sprzedawano z przerwami "cywilne" wersje Mini Coopera wyróżniające się najlepszymi osiągami w gamie wersji Mini. Wspólłczesna wersja Mini (marka należy obecnie do koncernu BMW) występuje m.in. w wersjach Cooper oraz najmocniejszej Cooper S.
Gorąca linia
W moim aucie (Toyota Camry 2.0 TD z 1989 roku gotuje się płyn w chłodnicy i zbiorniczku wyrównawczym.