Czy mogę to zrobić? - Czytelnik z Warszawy.Najpierw powinien Pan zobaczyć w książce obsługi, jaki olej wlano do skrzyni Pańskiego Matiza. Istnieje ryzyko, że jest tam olej mineralny lub półsyntetyczny. W takim przypadku zmiana na syntetyk może okazać się ryzykowna, choć niekoniecznie. Oleje syntetyczne mają właściwości płuczące. Usunięcie wszelkich osadów może prowadzić do rozszczelnienia skrzyni lub powstania luzów między zazębieniami kół przekładni. Przebieg Pańskiego samochodu jest jednak nieduży i teoretycznie wymiana jest realna bez doprowadzenia do zniszczeń. Warto jednak skontaktować się ze stacją Daewoo, by upewnić się, iż jest to możliwe, a jeśli tak, to samej wymiany dokonać w ASO Daewoo. Chodzi o to, by nie utracić gwarancji, która w przypadku pojazdów z fabryki na Żeraniu jest atrakcyjna.Miałem stłuczkę i oddałem moje auto do warsztatu. PZU płacił za szkody przelewem. Rzeczoznawca wycenił szkody i wskazał m.in. na konieczność naprawy słupka. Kiedy oglądałem naprawiony samochód, wydało mi się, że słupek nie jest naprawiony. Przelew z PZU już poszedł. Jak powinienem teraz postąpić? Boję się, że jak odbiorę auto, to zostanę z uszkodzonym słupkiem do śmierci - Czytelnik z Piły.Proszę skontaktować się z PZU i poprosić, by rzeczoznawca był obecny przy odbiorze samochodu. Jeśli okaże się, że ubezpieczyciel zapłacił za naprawę słupka, a nie zostało to przez warsztat zrobione, PZU sam za Pana załatwi sprawę. Może być wszakże i tak, że ubezpieczyciel i warsztat w trakcie prowadzenia naprawy doszli do porozumienia i po dokładnych oględzinach stwierdzili, że naprawa nie jest konieczna. W takim wypadku będzie musiał się Pan odwoływać od decyzji PZU. Samochód będzie Pan mógł odebrać z zastrzeżeniem. W pierwszym wypadku wobec warsztatu, że nie wykonano wszystkich napraw, w drugim wobec PZU, że będzie się Pan odwoływał od zmiany zakresu naprawy.J. W.
Gorąca linia
Miesiąc temu kupiłem Daewoo Matiza. Przejechałem nim około 1000 kilometrów i chciałbym zmienić olej w skrzyni biegów na syntetyczny.