W latach 20. i 30. produkowała wysokiej klasy auta turystyczne, przy czym nie były to pojazdy ekstrawaganckie. Motto firmy w latach 30. brzmiało: "zawsze pośrodku". W 1937 r. Hotchkiss przejął kontrolę nad Amilcarem, a w 1953 r. nad Delage i Delahaye. Wysokie podatki nałożone przez rząd francuski na producentów budujących duże i luksusowe samochody doprowadziły do upadku firmy w 1954 r. Nowa firma Hotchkiss-Delahaye SA produkowała po 1954 r. samochody terenowe oparte na licencji Willysa. Zanim jednak do tego doszło, Hotchkiss adoptował w 1950 r. do produkcji projekt inż. J. A. Gregorie, pioniera pojazdów z przednim napędem. Nowy model auta rozwijano aż do 1953 r. Nadwozia do niego projektował sam Henri Chapron.Samochód miał 4-cylindrowy silnik w układzie bokser, o pojemności 1998 ccm i mocy 75 KM. Auto osiągało 150 km/h. Napęd przenoszony był na koła przednie. Dzięki aerodynamicznej sylwetce Gregorie zużywał zaledwie 8,3 l paliwa na 100 km przy prędkości 81 km/h z 4 pasażerami.
Hotchkiss Gregorie 1952 Francja
Założona w 1870 r. firma zbrojeniowa pierwszy samochód zbudowała w 1903 r.