Niestety chwilę później na karoserii pojawiły się rdzawe zacieki. Najpierw na tylnej klapie, spod chromowanego uchwytu, potem na drzwiach bocznych. Na tylnej klapie po kilku dniach pokazało się wybrzuszenie lakieru, pod którym znajduje się rdza. ASO zaproponowało, że zeszlifuje rdzę i na nowo pomaluje blachę. Przez szlifowanie i malowanie samochód straci na wartości.Ryszard DerdzińskiOd-po-wiedź HondyUsterki podobne do opisywanych niekiedy zdarzają się po ponadprzeciętnie ciężkich zimach. Przypadki korozji powierzchniowej mogą być wynikiem niewidocznych początkowo uszkodzeń mechanicznych (np. uderzeniem kamyka itp.) powłoki lakierniczej. Ogniska korozji usuwane są w ramach gwarancji, ale o sposobie ich usunięcia decyduje gwarant, czyli Honda Poland. Każdy przypadek oceniany jest z osobna i zazwyczaj wystarcza tu naprawa polegająca na usunięciu korozji, zabezpieczeniu naprawianego elementu i polakierowaniu go. Iwona LegęćOd redakcjiNiektóre elementy karoserii można naprawić bez wymiany na nowe. Niezależnie, czy element jest naprawiany czy wymieniany, trzeba go polakierować w serwisie. Oczywiście grubość lakieru będzie inna niż na pozostałych elementach pomalowanych w fabryce. Wymiana tylnych drzwi wiązałaby się z koniecznością wycięcia szyby ze starej klapy, by ją później wkleić do nowej. Parujące reflektory w CordobieMam problem z reflektorami w Seacie Cordobie. Miesiąc po zakupie auta zauważyłem, że zwłaszcza po wilgotnych nocach lub chłodnych wieczorach reflektory i lampy parują. Serwis zadecydował, iż lampy są do wymiany, natomiast w reflektorach zostaną założone dodatkowe odpowietrzniki. Nic to niestety nie pomogło.Waldemar z PoznaniaOd-po-wiedź SeataPrzy wysokim stopniu wilgotności powietrza istnieje możliwość krótkotrwałego pojawienia się pary wodnej w reflektorach. W takich sytuacjach diler sprawdza, czy dany stan jest wynikiem naturalnym czy usterką. W tym przypadku Klient zostanie zaproszony do serwisu w celu zdiagnozowania nieprawidłowości.Jan KrynickiUtrata wartości Toyoty i HondyPrzymierzam się do zakupu samochodu. Nie ukrywam, że interesuję się markami japońskimi. W salonie Toyoty pracownik podsunął mi książeczkę firmowaną przez Eurotax na temat utraty wartości samochodów. Bardzo mnie zdziwiło, że w czołówce zabrakło Hondy, a na pierwszych miejscach są wyłącznie auta Toyoty. Czy to prawda? Marcin Kohunicki Od-po-wiedź RedakcjiWedług danych firmy Eurotax samochody Hondy (Civic oraz Accord) tracą w zasadzie tyle samo co modele Toyoty. W segmencie B niekwestionowanym liderem jest Toyota Yaris. Samochody ujęte w opracowaniu zostały dobrane przez Toyotę - zleceniodawcę broszury. Stąd też zapewne dlatego Eurotax pominął Hondę.
Interwencje
Korozja Civica przez srogą zimęW 2005 roku kupiłem nową Hondę Civic. W tym roku był pierwszy przegląd - serwis nie dopatrzył się żadnych usterek.