175/70 R13. Rozmiary (uporządkowane według profilu od 80 do 50) znajdują się w lewej kolumnie. W niej także pod oznaczeniem serii znajdują się rozmiary, poczynając od najmniejszej średnicy (w kolejności od 12, poprzez 13, 14, 15 i 16 cali). W obrębie jednej średnicy rozmiary uporządkowane są według zwiększającej się szerokości opony (np. od 135 do 215). Po znalezieniu odpowiedniego rozmiaru (np. 185 R13 w profilu 70) można przejrzeć w kolejnych kolumnach całą dostępną ofertę modeli wraz ze współczynnikiem prędkości i orientacyjną ceną. Poszczególne modele opon oznaczone są kolejnymi cyframi, a ich nazwy i zdjęcia rzeźby bieżnika znajdują się na następnej stronie. W przypadku najpopularniejszych wielkości występuje często kilka rzędów z identycznymi rozmiarami. Oznacza to, że w ofercie znajduje się kilka opon o różnych indeksach prędkości lub są to opony wzmocnione. Ceny umieszczone w tabeli są orientacyjnymi cenami detalicznymi (z VAT), które nie stanowią oferty handlowej, a jedynie zostały nam udostępnione przez producentów lub dystrybutorów ogumienia i mogą się różnić u poszczególnych sprzedawców. Ceny opon, w których występują grosze, zostały zaokrąglone do pełnego złotego w górę (jeśli wynosiły powyżej lub równo 50) lub w dół (jeśli poniżej 50 groszy). 600-800 złotych bez montażu. Z drugiej jednak strony jest to zdecydowanie mniej niż koszt nawet najmniejszej stłuczki, o co przecież o tej porze roku nietrudno.Trzeba też zdawać sobie sprawę, że przecież wskutek nieużywania w zimie ogumienia letniego wydłuża nam się okres jego eksploatacji, przez co wydatki te w perspektywie czasu równoważą się. Kolejny kłopot pojawia się, jeśli mamy tylko jeden komplet felg. Każdorazowe przekładanie opon na tej samej feldze zawsze osłabia ich konstrukcję. Dlatego też wskazane jest posiadać dwa komplety felg (np. ze stopów lekkich na lato i stalowe na zimę). Nie grozi nam przy tym wożenie kół w bagażniku samochodu czy zagracanie piwnicy lub garażu, coraz częściej bowiem serwisy oponiarskie oferują za niewielką opłatą przechowywanie opon przez cały sezon. Nowości Tego sezonu debiutuje kilka ciekawych opon zimowych, a w tych znanych już poprzednio pojawiły się nowe rozmiary. Zdecydowanie najlepsze wrażenie zrobiła nowa opona Goodyeara - Ultra Grip 6, będąca następczynią modelu Ultra Grip 5. Ma ona kilka interesujących i unikatowych rozwiązań technologicznych (patrz: "Auto ŚWIAT" nr 44/2000) została także wysoko oceniona w testach opon zimowych. I choć oferuje bardzo dobre parametry użytkowe ze względu na ilość popularnych rozmiarów, została umieszczona w kategorii opon do samochodów małych i klasy średniej. Spośród innych nowości należy wymienić: oponę firmy Bridgestone - LM 18 (do samochodów małych i klasy średniej), nowe Uniroyale MS Plus 5 i MS Plus 55, a także (do samochodów klasy średniej i wyższej) japońskie Toyo S 950. W ofercie Dębicy natomiast debiutuje kilka nowych rozmiarów opony kierunkowej Dębica Frigo Directional.
Jak posługiwać się zamieszczoną obok tabelą?
Głównym parametrem charakteryzującym oponę są jej wymiary zewnętrzne, tzn. szerokość, profil i średnica obręczy (oznaczane cyfrowo i literowo), np.