Jak zająć wlaściwą pozycję za kierownicą, czyli - Jak usiąść, żeby się nie zmęczyć?

Auto Świat
Fotel samochodowy to nie leżak na plaży! Powinno się na nim siedzieć, a nie leżeć. Osobom nieprzyzwyczajonym wyprostowana pozycja, którą pokazujemy poniżej, może się na początku wydawać niezbyt wygodna. To jednak pozory, po dłuższej jeździe każdy doceni jej zalety. Chodzi przy tym nie tylko o wygodę –właściwy kontakt pleców z oparciem i nóg z siedziskiem pozwala wyczuć auto i znacznie lepiej nad nim panować. Niedowiarkom polecamy prosty test –spróbujcie szybko pokonać wyimaginowany slalom w pozornie wygodnej pozycji półleżącej, a potemw pozycji wyprostowanej. Różnica będzie kolosalna! Tak więc:Pupa i plecy muszą możliwie ciasno przylegać do oparcia.Fotel powinien być ustawiony tak, żeby po całkowitym wciśnięciu pedału noga pozostawała lekko ugięta.Oparcie należy ustawić w pozycji zbliżonej do pionowej.Kierownica powinna się znajdować w zasięgu lekko ugiętych rąk. Podczas obracania kierownicy ramiona powinny przylegać do oparcia fotela.Unikamy siedzenia „na podłodze”, wyższa pozycja jest wygodniejsza i zapewnia lepszą widoczność.Długość siedziska powinna być taka, aby między jego krawędzią a wewnętrzną częścią kolana zostało ok. 5 cm luzu.Jeżeli fotel ma możliwość regulacji wyprofilowania oparcia na odcinku lędźwiowym, to należy go ustawić tak, aby podparty był fragment kręgosłupana wysokości paska spodni. Górna krawędź zagłówka powinna znajdować się na tej samej wysokości co czubek głowy, a odległość między głową a zagłówkiem nie powinna być większa niż 3 cm.

Katalog Samochodów Auto Świat