Duńska firma tuningowa Kleeman ma długoletnie doświadczenia z doładowanymi silnikami, swoje sprężarki mechaniczne montuje w samochodach marki Mercedes-Benz. W chwili obecnej kończy pracę nad własnym supersportowym samochodem GTK (skrót GTK oznacza „Grand Tourismo Kleemann).
Pierwszy pomysł budowy sportowego coupe pojawił się w roku 2004. Ojcem duchowym projektu jest inżynier i konstruktor Christian Brandt. Po trzyletniej pracy nad modelem GTK spółka Kleemann opublikowała pierwsze informacje dotyczące samochodu, włącznie z serią fotografii.
Supersportowy Kleemann bazuje na roadsterze Mercedes-Benz SLK, a ten sam model wykorzystywany jest do testów i opracowania nowych komponentów. Większość elementów nadwozia wykonano z lekkich karbonowych kompozytów. Pod maską znajdzie się 8-cylindrowy silnik w układzie V, znany z modelu SLK 55 AMG, który osadzono nową sprężarką mechaniczną. Zmodyfikowana jednostka osiąga moc maksymalną 397 kW (540 KM), a maksymalny moment obrotowy wynosi 700 Nm.
Dzięki takim parametrom Kleemann GTK przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 s i osiąga prędkość maksymalną 300 km/h (ograniczona elektronicznie). Odpowiednią przyczepność zapewniają autu 20-calowe koła ze stopów lekkich z oponami Toyo T1-R. Układ hamulcowy korzysta z tarcz o średnicy 380 mm z 8-tłoczkowymi zaciskami z przodu i tarcz 345 mm z 4-tłoczkowymi zaciskami z tyłu.
Nowy samochód firmy Kleemann zaprezentuje się już niebawem, ale producent nie planuje masowej produkcji. Ilość egzemplarzy sportowego coupe GTK będzie restrykcyjnie ograniczona, co zapewni autu ekskluzywność.
Galeria zdjęć
Kleeman GTK Concept: nowy supersport na scenie
Kleeman GTK Concept: nowy supersport na scenie
Kleeman GTK Concept: nowy supersport na scenie