Duńska firma tuningowa Kleeman ma długoletnie doświadczenia z doładowanymi silnikami, swoje sprężarki mechaniczne montuje w samochodach marki Mercedes-Benz. W chwili obecnej kończy pracę nad własnym supersportowym samochodem GTK (skrót GTK oznacza „Grand Tourismo Kleemann).
Pierwszy pomysł budowy sportowego coupe pojawił się w roku 2004. Ojcem duchowym projektu jest inżynier i konstruktor Christian Brandt. Po trzyletniej pracy nad modelem GTK spółka Kleemann opublikowała pierwsze informacje dotyczące samochodu, włącznie z serią fotografii.
Supersportowy Kleemann bazuje na roadsterze Mercedes-Benz SLK, a ten sam model wykorzystywany jest do testów i opracowania nowych komponentów. Większość elementów nadwozia wykonano z lekkich karbonowych kompozytów. Pod maską znajdzie się 8-cylindrowy silnik w układzie V, znany z modelu SLK 55 AMG, który osadzono nową sprężarką mechaniczną. Zmodyfikowana jednostka osiąga moc maksymalną 397 kW (540 KM), a maksymalny moment obrotowy wynosi 700 Nm.
Dzięki takim parametrom Kleemann GTK przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 s i osiąga prędkość maksymalną 300 km/h (ograniczona elektronicznie). Odpowiednią przyczepność zapewniają autu 20-calowe koła ze stopów lekkich z oponami Toyo T1-R. Układ hamulcowy korzysta z tarcz o średnicy 380 mm z 8-tłoczkowymi zaciskami z przodu i tarcz 345 mm z 4-tłoczkowymi zaciskami z tyłu.
Nowy samochód firmy Kleemann zaprezentuje się już niebawem, ale producent nie planuje masowej produkcji. Ilość egzemplarzy sportowego coupe GTK będzie restrykcyjnie ograniczona, co zapewni autu ekskluzywność.