• "Check engine" nigdy nie zapala się bez powodu, choć nie zawsze zwlekanie z naprawą oznacza większe problemy
  • Robisz błąd, wymieniając czujnik na podstawie kodu błędu odczytanego ze sterownika przez komputer diagnostyczny bez sprawdzenia, czy czujnik jest sprawny
  • Amatorskie urządzenia diagnostyczne (np. mające postać kostki wpinanej w gniazdo EOBD, z którą łączymy się bezprzewodowo) mają znacznie mniejsze możliwości niż profesjonalny sprzęt diagnostyczny
  • Więcej takich informacji znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Kontrolka "Check engine" może się zaświecić, mimo że auto jeździ normalnie albo zmiany w jego zachowaniu są tak niewielkie, że trudno je zauważyć zza kierownicy. Bywa i tak, że samochód nie jedzie albo jedzie tak, że ewidentnie jest zepsuty – a kontrolka się nie świeci. To dlatego, że z jednej strony system autodiagnostyczny samochodu wykrywa także te usterki, które nie przeszkadzają w jeździe, ale np. mają wpływ na nieprawidłową emisję spalin. Z drugiej strony nie jest tak, że system jest zdolny do wykrycia wszystkich usterek. Zwłaszcza w starszych samochodach wiele usterek mechanicznych wymyka się kontroli układu.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo