Stąd masywna rzeźba bieżnika.Model Snowpro to odpowiedź na zapotrzebowanie rynku na nowoczesną, szybszą, cichą oponę do aut małych i klasy średniej. W porówaniu z poprzednikiem znacznie zwiększono w niej liczbę nacięć (lamel) odpowiedzialnych za ruszanie i prowadzenie na mokrej, oblodzonej i ośnieżonej nawierzchni. Porównania parametrów obu opon dokonano na popularnym na rynku rozmiarze - 195/65 R 15. Już pierwsze próby podczas jazdy w deszczu na niemieckich autostradach wykazały, że Kormoran Snowpro zdecydowanie lepiej radzi sobie z odprowadzaniem wody, zwłaszcza przy dużych prędkościach. Krótsza jest także droga hamowania. Zauważalna jest również cichsza praca nowszego modelu, zwłaszcza podczas jazdy po suchej nawierzchni. Dzięki odmiennej budowie bieżnika Snowpro umożliwia także łatwiejszą i lepszą kierowalność podczas jazdy na zakręcie. Masywne klocki bieżnika modelu Winter radzą sobie z tym zadaniem zdecydowanie gorzej. Natomiast w warunkach alpejskich na drogach oblodzonych i pokrytych warstwą ubitego śniegu występują dwie wyraźne tendencje - opona Winter lepiej sprawuje się (ruszanie, hamowanie) na ubitym śniegu na gorszych drogach (np. leśna przecinka), a Snowpro (dzięki liczniejszym lamelkom) wiedzie prym, jeśli chodzi o ruszanie i hamowanie na ośnieżonej, ale asfaltowej drodze. Budowa bieżnika Snowpro pozwala także na łatwiejsze samooczyszczanie opony ze śniegu i błota.