Z tego względu firma Seat zaczęła współpracę z Sony, które podjęło się nagłośnienia Ibizy w ramach programu Seat Ibiza Sony Explod Edition. Efektem kooperacji są oryginalne systemy audio, które w Polsce zostały zainstalowane zaledwie w 200 samochodach. Limitowana edycja tak nagłośnionego Seata Ibizy dostępna jest obecnie u wszystkich dilerów Seata, u których można też umówić się na odsłuch. Jak zatem wygląda wspólne dzieło Seata i Sony?W desce rozdzielczej zainstalowano radioodtwarzacz kasetowy Sony XR-L500X, który poza systemem RDS i niezwykle wygodnym pełnym elektronicznym sterowaniem magnetofonu wyposażono w jedno wyjście przedwzmacniacza, które całkiem racjonalnie wykorzystano. W bagażniku limitowanej Ibizy przymocowano aktywny subwoofer Sony XS-AW200X z membraną o średnicy 20 cm. Zintegrowany wzmacniacz zasila model niskotonowy i zapewnia mu moc maksymalną 350 W, co w zupełności wystarcza do tego, by wnętrze auta wypełnić porcją głębokich basów. Na szczęście nie zapomniano o przednim zestawie głośników. W miejsce przeciętnej jakości produktów firmowanych przez Seata w seryjnych modelach wbudowano współosiowe dwudrożne głośniki o średnicy 16,5 cm. Ponieważ w samochodzie zaprezentowanym dziennikarzom pozostawiono fabryczne głośniczki wysokotonowe, na brak sopranów trudno było narzekać. Cały system brzmi dość ekspresyjnie, ale z pewnością dużo jeszcze mu brakuje do zaspokojenia wyrafinowanych audiofilskich potrzeb. Zaprojektowano go jednak po to, by sprostać wymaganiom fanów dynamicznej muzyki klubowej i techno. Zgodnie zatem z oczekiwaniami subwoofer zapewnia wyjątkowo solidny, ale nieprecyzyjny pomruk, który z łatwością wypełnia kabinę. Komu za mało lub za dużo, może skorzystać z praktycznego sterownika subwoofera - sprytny regulator umieszczono na wyciągnięcie ręki w konsoli centralnej. Umieszczono go tam nie bez powodu; warto z niego korzystać, gdy słucha się bardzo zróżnicowanej muzyki. Wówczas na pewno się przyda.
Limitowany Seat i Sony
Specjalne, limitowane edycje nowych samochodów w Polsce coraz częściej wyposażane są w lepsze niż dotychczas nagłośnienie. Klientów nie kusi już fabryczne standardowe radio, o ograniczonych zazwyczaj możliwościach.