Kiedy M-B poszerza swoją gamę modelową, prawie natychmiast pojawia się tuning firmy Brabus. Dla nowego SUV GL tuner przygotował modyfikacje stylistyczne i mechaniczne. Powstał pogromca aut sportowych.
Modyfikacje Brabusa znane są ze swoich topowych osiągów, co potwierdza również model GL. Zmianom poddano 6-cylindrową jednostkę wysokoprężną 320 CDI oraz 8-cylindrówkę GL 500. Diesel otrzymał dodatkową jednostkę sterującą Brabus D6, którą można podłączyć w każdym serwisie M-B. Komputer dodaje silnikowi 48 KM mocy i 80 Nm momentu obrotowego, co w sumie oznacza moc maksymalną 272 KM i 590 Nm przy 1600 obr./min. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h odbywa się w 8,9 s, czyli o 0,6 s szybciej niż w modelu seryjnym, prędkość maksymalna wzrosła o 8 km/h do 218 km/h.
Benzynową jednostkę V8 poddano głębszym modyfikacjom. Jej pojemność wzrosła z 5,5 do 6,1 litra, dzięki czemu znacznie polepszyły się osiągi auta. Moc wzrosła do 460 KM (seria – 388 KM), a moment obrotowy do 615 Nm (seria – 530 Nm). Po tych modyfikacjach auto staje się prawdziwą wyścigówką. Do 100 km/h przyśpiesza w 6,0 s i osiąga prędkość maksymalną 255 km/h.
Poprawiona dynamika wymaga poprawionej stylistyki. Pod przedni zderzak zamontowano spojler. Zderzak jest teraz bardziej wydłużony i zoptymalizował przepływ powietrza pod autem. Spojler można dodatkowo wyposażyć w cztery światła przeciwmgielne. Między nadkolami zamontowano listwy progowe ze zintegrowanym oświetleniem. Z tyłu zamontowano dyfuzor oraz podwójne końcówki tłumika po obu stronach auta, na górnej krawędzi tylnej klapy znajduje się spojler zapewniający większy docisk tylnej osi. Auto nie mogło się obejść bez odpowiednich kół, w tym wypadku zamontowano obręcze 10J x 22“ i opony 295/35 ZR 22. Pod nimi ukryto układ hamulcowy z tarczami w rozmiarze 380 x 36 z przodu i 355 x 28 z tyłu oraz odpowiednio 12- i 6-tłoczkowymi zaciskami. Komplet modyfikacji zamyka obniżenie auta o 30 mm.