Tosposób na zaoszczędzenie czasu oraz kilkudziesięciu złotych. Warto jednak pamiętać o pewnych zasadach, o których piszemy poniżej. 1. Bieżnik - Zgodnie z przepisami bieżnik musi mieć głębokość co najmniej 1,6 mm. Ale to tylko teoria – w praktyce nie należy używać opon zimowych, których profil bieżnika jest płytszy niż 4 mm. 2. Wiek opon - Teoretycznie opony powinny wytrzymywać w przyzwoitym stanie nawet do 10 lat. Niestety, rzadko kto przechowuje i eksploatuje je w idealnych warunkach, dlatego zwykle po sześciu latach ogumienie nadaje się wyłącznie do utylizacji. 3. Dobór opon - W miarę możliwości na wszystkich kołach powinny się znajdować dokładnie takie same opony. Zalecenie to nie dotyczy oczywiście modeli, które były fabrycznie wyposażone w koła o różnych rozmiarach na przedniej i tylnej osi. Opony w lepszym stanie powinny być montowane na osi tylnej – dzięki temu samochód będzie zachowywał się pewniej w czasie pokonywania zakrętów.4. Śruby - Uwaga! W wielu autach felgi stalowe przykręcane są zupełnie innymi śrubami niż felgi aluminiowe. Pomyłka grozi katastrofą!5. Dokręcanie - Na początku lekko przykręcamy śruby „na krzyż”, żeby felga dobrze ułożyła się na piaście. Dopiero później stopniowodokręcamy. Dołączane do fabrycznych zestawów narzędzi klucze do kół okazują się niemal bezużyteczne. Są za delikatne i zbyt krótkie, żeby operować nimi z wyczuciem.6. Podnośnik - Jeśli mamy do dyspozycji tylko lewarek z fabrycznego zestawu narzędzi, to lepiej zaczekać na swoją kolej w warsztacie. Wygodniejsze i bezpieczniejsze podnośniki hydrauliczne typu „żaba” można kupić już za ok. 60 zł. Podnoszone auto musi stać na płaskim i twardym podłożu.7. Właściwe ciśnienie - Niedopompowana opona może zsunąć się z felgi, szybciej się ściera i powoduje wzrost zużycia paliwa. Kilka metrów na „kapciu” często wystarczy, żeby zniszczyć gumy.8. Zakup ogumienia - Oprócz opon dobrej jakości oferowane są też takie, które tylko z wyglądu przypominają porządne ogumienie. Przed zakupem radzimy sprawdzić wyniki testów, np. w „AŚ”.9. Indeks prędkości - Zimówki mają zwykle niższy indeks prędkości od opon letnich. Trzeba o tym pamiętać, np. jadąc po autostradzie.10. Składowanie - Kompletne koła należy przechowywać w pozycji leżącej, a same opony – w stojącej. Gumie szkodzą: wysoka temperatura, wilgoć oraz agresywne chemikalia.
Montaż kół zimowych - Radzimy jak uniknąć błędów
Im bliżej do zimy, tym dłuższe kolejki w warsztatach oferujących wymianę kół. Jeśli nie chcemy czekać i mamy wszystkie niezbędne narzędzia, możemy zamontować zimówki samodzielnie.