Z myślą o takich właśnie warunkach drogowych firma Uniroyal (słynąca z opon przeciwdeszczowych) przygotowała dwa modele opon zimowych o symbolach MS plus 5 oraz MS plus 55. Pierwsza z nich przeznaczona jest do samochodów kompaktowych typu Opel Astra, Seat Ibiza, VW Golf, Nissan Almera. Oferowane są w dwóch indeksach prędkości: Q (do 160 km/h) oraz T (do 190 km/h). Dostępne są w 12 rozmiarach (szczegółowe dane w tabelce po lewej stronie). Opona MS plus 55 opracowana została z myślą o właścicielach większych aut (klasy średniej i wyższej) typu VW Passat, Honda Accord, Renault Laguna, Mercedes klasy C, Opel Omega. Oferowane są w 13 rozmiarach w dwóch indeksach prędkości: T (do 190 km/h) oraz H (do 210 km/h). Jak zachowują się najnowsze Uniroyale na mokrej nawierzchni?- Aby woda spod opon była sprawnie odprowadzana - mówi Karl Peda, konstruktor nowych opon - bieżnik powinien mieć odpowiednio szerokie nacięcia wzdłużne i poprzeczne. W wyniku licznych badań doszliśmy do wniosku, że najlepszą rzeźbą bieżnika będą nacięcia zwrócone w kierunku jazdy. Zaokrąglone bloki bieżnika z ukośnymi nacięciami na obwodzie umożliwiają szybki odpływ wody spod opony, powodują rozdzielenie głównego strumienia wody na kilka mniejszych. Szerokie nacięcia zewnętrzne zapewniają natomiast ostateczne odprowadzenie wody z miejsca styku opony z nawierzchnią. Lamelki (drobne nacięcia) w blokach profilu bieżnika tworzą liczne przyczepne krawędzie sczepiające się z nawierzchnią, poprawiają one przyczepność opony do podłoża. Lamelki mają kształt sinusoidalny, co zapewnia optymalne zachowanie opony podczas jazdy na wprost, w zakręcie i przy hamowaniu. Na zwiększenie odporności na aquaplaning (około 7 procent w porównaniu z poprzednimi modelami) a także na skrócenie drogi hamowania (3 proc.) pozwoliła również nowo opracowana mieszanka o nazwie Silica z dodatkiem krzemionki. Roman Dębecki
Na zimową pluchę
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Google.