W ten sposób nie tylko dłużej nam posłużą, ale też mniej pieniędzy wydamy na eksploatację pojazdu.Właściwe ciśnienieTo podstawowy problem, z jakim spotykają się serwisy oponiarskie. Zazwyczaj mamy w kołach za niskie ciśnienie (rzadziej za wysokie), co powoduje, że szybszemu zużyciu ulegają boki bieżnika (przy za wysokim ciśnieniu szybciej zużywa się jego środek). A tylko przy zapewnieniu właściwego ciśnienia opona styka się z drogą optymalną powierzchnią i równomiernie się zużywa.Ciśnienie w oponach powinniśmy kontrolować nie tylko po każdej wymianie koła, ale także co 10 tys. km przebiegu. Pamiętajmy także, by dostosowywać ciśnienie w kołach do aktualnego obciążenia pojazdu. Przeładowanie pojazduNigdy nie należy przeciążać auta ponad jego dopuszczalną ładowność i trzeba też pamiętać o dopuszczalnej nośności opon. Powyżej tych wielkości w oponach następują trwałe uszkodzenia konstrukcji wewnętrznej, co w konsekwencji może doprowadzić do ich całkowitego zniszczenia.Najeżdżanie na wysokie krawężnikiZniszczenie wewnętrznej budowy opony bardzo często jest także wynikiem szybkiego wjeżdżania na wysokie krawężniki i najazdy. Jest to o tyle niebezpieczne, że takie uszkodzenia są na początku niewidoczne.Jazda po złych nawierzchniachNa to nie mamy większego wpływu. Trzeba jednak pamiętać, że jazda po kiepskich nawierzchniach może skrócić żywotność opon nawet o połowę.
Niebezpieczne dla opon
Opony niskoprofilowe są bardzo wrażliwe na wszelkiego rodzaju mechaniczne uszkodzenia. Dlatego też warto jest pamiętać o kilku poniższych zaleceniach.