Już w 1901 r. firmę kupił przemysłowiec Henry B. Joy i dwa lata później przeniósł produkcję do Detroit. W 1912 r. na rynek wszedł model z 6-cylindrowym silnikiem, a w 1916 r. rozpoczęto pierwszą na świecie produkcję jednostek napędowych o 12 cylindrach w układzie widlastym. Przez wiele lat Packard uważany był za najbardziej prestiżową firmę w USA i z powodzeniem konkurował z angielskim Rolls-Roycem. Dopiero po II wojnie światowej ustąpił miejsca Lincolnowi i Cadillacowi, które stały się pojazdami prezydentów i biznesmenów. Wiele modeli Packarda karosowanych było poza fabryką w wyspecjalizowanych firmach nadwoziowych. Należały do nich m.in. Brewster, LeBaron czy Willoughby. Prezentowany model Super 8 zaprojektowany został przez Howarda "Dutch" Darrina. Napędzany był 8-cylindrowym, rzędowym, dolnozaworowym silnikiem o pojemności 5830 ccm i mocy 160 KM.
Packard Super 8 1940 USA
Mała firma elektryczna należąca do Jamesa Packarda pierwszy samochód zbudowała w 1899 r. Był to pojazd z 1--cylindrowym silnikiem z automatycznym wyprzedzeniem zapłonu.
Auto Świat
Packard Super 8 1940 USA