Auto Świat > Porady > Eksploatacja > Przepalona uszczelka pod głowicą - jak usunąć awarię?

Przepalona uszczelka pod głowicą - jak usunąć awarię?

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel

Problem z uszczelką oznacza z reguły spore wydatki – podpowiadamy, jak dbać o auto, żeby uniknąć usterki, i jak ją rozpoznać, gdy już się przytrafi. Jak powinna wyglądać profesjonalnie przeprowadzona naprawa?

Przepalona uszczelka pod głowicą - jak usunąć awarię?Źródło: Auto Świat / Archiwum

Uszczelka pod głowicą – na to hasło wiele osób blednie i zaczyna gorączkowo zerkać na portfel. Z jednej strony słusznie, bo usunięcie usterki z reguły oznacza wymierne wydatki i poważną ingerencję w jednostkę napędową (w trakcie naprawy co najmniej kilka kwestii może pójść nie tak...), z drugiej – panika niekiedy bywa przedwczesna. Jest bowiem wiele innych, często mniej poważnych usterek, które – ze względu na łudząco podobne objawy – łatwo pomylić z przepaloną uszczelką.

Piotr Wróbel