Auto Świat Porady Eksploatacja Ranking opon zimowych do mocnych aut. Test 11 modeli w rozmiarze 225/45 R18

Ranking opon zimowych do mocnych aut. Test 11 modeli w rozmiarze 225/45 R18

Im lepsze osiągi auta, tym większe wymagania wobec opon. Sprawdziliśmy 11 modeli opon do aut kompaktowych o wysokich osiągach w rozmiarze 225/45 R18. Od tych z najwyższej półki, czyli marek Continental, Michelin czy Bridgestone, przez klasę średnią aż po chińskie opony. Czy tanie zimówki mogą być bezpieczne?

To nie zwykły, miejski Yaris, a sportowy model GR, który przed oponami stawia poważne wyzwania. Testujemy opony w rozmiarze stosowanym zwykle w sportowych kompaktach.
To nie zwykły, miejski Yaris, a sportowy model GR, który przed oponami stawia poważne wyzwania. Testujemy opony w rozmiarze stosowanym zwykle w sportowych kompaktach.Auto Bild
  • Testowany rozmiar opon 225/45 R18 jest popularny w mocnych kompaktach, my do prób użyliśmy auta nieco mniejszego, czyli Yarisa GR
  • Mocne auto kusi osiągami także zimą – kupowanie opon, które sobie z tym nie poradzą, to ryzykowny wybór
  • W naszym klimacie opony zimowe muszą być wszechstronne – zimą częściej niż po śniegu i lodzie jeździmy po mokrych nawierzchniach
  • Opony całoroczne do aut o sportowym zacięciu to zły pomysł, ale nie chodzi o ich możliwości na śniegu i lodzie, ale o delikatność przy szybkiej jeździe po suchym
Spis treści
  1. Na oponach letnich zimą jesteście bez szans
  2. Ranking opon zimowych do mocnych aut — próby na śniegu: hamowanie
  3. Ranking opon zimowych do mocnych aut — próby na śniegu: slalom
  4. Ranking opon zimowych do mocnych aut — próby na śniegu: prowadzenie
  5. Ranking opon zimowych do mocnych aut — próby na śniegu: trakcja
  6. Ranking opon zimowych do mocnych aut — testy na mokrej nawierzchni: prowadzenie
  7. Ranking opon zimowych do mocnych aut — testy na mokrej nawierzchni: hamowanie
  8. Ranking opon zimowych do mocnych aut — testy na mokrej nawierzchni: jazda po okręgu
  9. Ranking opon zimowych do mocnych aut — testy na mokrej nawierzchni: aquaplaning
  10. Ranking opon zimowych do mocnych aut — testy na mokrej nawierzchni: aquaplaning na łukach
  11. Ranking opon zimowych do mocnych aut — testy na suchej nawierzchni: prowadzenie
  12. Ranking opon zimowych do mocnych aut — testy na suchej nawierzchni: hamowanie
  13. Ranking opon zimowych do mocnych aut — testy na suchej nawierzchni: opory toczenia
  14. Ranking opon zimowych do mocnych aut — emisja hałasu
  15. Ranking opon zimowych do mocnych aut — podsumowanie
  16. 1. miejsce: Goodyear UltraGrip Performance 3 (92 V)
  17. 1. miejsce: Michelin Pilot Alpin 5 (92 V)
  18. 3. miejsce:Continental WinterContact TS 870 P (92 V)
  19. 4. miejsce:Hankook Winter i*cept evo3 (92 V)
  20. 5. miejsce: Bridgestone Blizzak LM005 (92 V)
  21. 6. miejsce: Pirelli Cinturato Winter 2 (92 V)
  22. 7. miejsce: Kumho WinterCraft WP52 (92 W)
  23. 7. miejsce: Vredestein Wintrac Pro (92 W)
  24. 9. miejsce: Falken Eurowinter HS02 Pro (92 V)
  25. 10. miejsce: Austone Skadi SP-901 (92 V)
  26. 11. miejsce: Goodride SW608 Snowmaster (92 V)

Zimą, gdy śnieg i lód pokrywają drogi, a temperatury gwałtownie spadają, entuzjaści samochodów sportowych stają przed dylematem: jakie opony wybrać, żeby nadal móc korzystać z możliwości auta. To pytanie, które często wywołuje gorące dyskusje wśród entuzjastów motoryzacji, dotyczy nie tylko osobistych preferencji, ale także ogólnego bezpieczeństwa na naszych drogach. Jedno jest pewne – nie mogą to być opony letnie.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji