Sportowa dywizja spółki Mercedes-Benz, która znana jest pod marką AMG, stworzyła 8-cylindrowy silnik o pojemności 6,2 l. W wersji seryjnej jednostka oferuje 375 kW (510 KM) przy 6800 obr./min i moment obrotowy 630 Nm przy 5200 obr./min (500 Nm dostępnych już przy 2000 obr./min), co według AMG jest o 20 procent więcej niż u większości konkurencyjnych jednostek napędowych. Od klasycznego 8-cylindrowego silnika AMG odróżnia się rozstawem cylindrów, kolektorem dolotowym i wydechowym, rozrządem itp. Silnik znajdziemy pod maską klas C, E, S, R, CL, CLS i SL. Zapowiedziano również doładowaną wersję opisywanego silnika z dwoma turbosprężarkami.
RENNtech 63 AMG – zastrzyk mocy dla topowej jednostki
Specjalista od tuningu samochodów marki Mercedes-Benz, spółka RENNtech, oferuje dla silnika 63 AMG nowy układ wydechowy, przeprogramowaną jednostkę sterującą i inne modyfikacje. Moc wolnossącej jednostki V8 zwiększa się o 48 koni.
Auto Świat
RENNtech 63 AMG – zastrzyk mocy dla topowej jednostki