Sportowa dywizja spółki Mercedes-Benz, która znana jest pod marką AMG, stworzyła 8-cylindrowy silnik o pojemności 6,2 l. W wersji seryjnej jednostka oferuje 375 kW (510 KM) przy 6800 obr./min i moment obrotowy 630 Nm przy 5200 obr./min (500 Nm dostępnych już przy 2000 obr./min), co według AMG jest o 20 procent więcej niż u większości konkurencyjnych jednostek napędowych. Od klasycznego 8-cylindrowego silnika AMG odróżnia się rozstawem cylindrów, kolektorem dolotowym i wydechowym, rozrządem itp. Silnik znajdziemy pod maską klas C, E, S, R, CL, CLS i SL. Zapowiedziano również doładowaną wersję opisywanego silnika z dwoma turbosprężarkami.

Silnik wzięła na warsztat firma tuningowa RENNtech, która przygotowała dla niego pakiet modyfikacji. Zoptymalizowano kolektor dolotowy, przeprogramowano jednostkę sterującą, wymieniono układ wydechowy, który otrzymał sportowe katalizatory, tłumik i duże chromowane końcówki.

Po zmianach wolnossący silnik V8 oferuje moc 410 kW (558 KM) i moment obrotowy 698 Nm. RENNtech za cały pakiet modyfikacji żąda 11450 dolarów.