Opancerzone samochody nie są dziś niczym wyjątkowym i znajdziemy je w flotach prezydentów, biznesmenów czy gwiazd showbiznesu. Jedną z firm, która zajmuje się pancernymi modyfikacjami jest INKAS. O doświadczeniu firmy przy produkcji pancerzy świadczy fakt, że spółka jest także producentem sejfów bankowych.
Według słów dyrektora handlowego Pecalevskiego, zmodyfikowane samochody mają zapewnić pasażerom jak największy poziom bezpieczeństwa przy jak największej dyskrecji.
Wynikiem modyfikacji jest przedstawiony bardzo bezpieczny samochód, który jednak pod żadnym względem nie wskazuje na reprezentowany poziom bezpieczeństwa. Dzięki panelom ochronnym, kuloodpornym szybom czy oponom z technologią run-flat spełnia wymogi IV klasy bezpieczeństwa. Oznacza to, że z najwyższym poziomem opancerzenia wytrzyma ostrzelanie z karabinu maszynowego nawet przy użyciu pocisków przebijających.
Pacelevski podkreśla, że samochód zapewnia wyłącznie przejściową ochronę. W wypadku konfliktu ważne jest jak najszybciej odjechać z miejsca zamachu.
Żeby samochód po zamontowaniu ciężkich elementów ochronnych nie stracił nic ze swojej dynamiki, podjęto współpracę z tunerem RENNtech. Firma przeprowadziła modyfikacje zawieszenia i hamulców. Układ hamulcowy składa się z tarcz o średnicy 386 mm z przodu i 356 mm z tyłu. Chociaż silnik w seryjnym Mercedesie S 600 jest bardzo mocny, przeprowadzono również tuning silnika. Po przeprogramowaniu jednostki sterującej i zmodyfikowaniu układu chłodzenia osiągnięto moc 471 kW (640 KM), które zapewniają dynamiczne właściwości jezdne. Dokładnych danych z powodu bezpieczeństwa nie podano.
Ze względu na to, że na świecie istnieje wiele problematycznych regionów, gdzie na porządku dnia są porwania czy szantaż polityków i biznesmenów, INKAS oczekuje, że znajdzie dostateczną ilość osób zainteresowanych kupnem samochodu.