Benzyna z domieszką spirytusu zawiera więc wodę - w baku jest jej dużo więcej, niż gdy tankujemy czystą benzynę. A woda powoduje korozję przewodów paliwowych, pompy paliwa, złączek, a także silnika. Trzeba drobnych zmian, aby jeździć na wódce Silniki Saaba przystosowane do spalania spirytusu mają zmodyfikowane nie tylko oprogramowanie (żeby łatwo przystosowywał się do zmian liczby oktanowej paliwa i jazdy na mieszance benzyny ze spirytusem w różnych proporcjach), ale ma także uodporniony na korozję cały układ paliwowy - w tym zbiornik, pompę i przewody. Wzmocniono także zawory i gniazda zaworowe silnika. Silnik jest tak ustawiony, aby wykorzystywał podwyższoną liczbę oktanową paliwa E85. Mając w baku głównie spirytus, silnik rozwija moc o 30 KM większą, niż gdy w zbiorniku znajduje się tylko benzyna. W Szwecji Saab BioPower kosztuje prawie 1000 euro więcej niż zwykły. Jednak firmy, które decydują się na taki zakup, płacą niższe podatki, bo biopaliwo jest ekologiczne. Użytkownicy aut zasilanych paliwem E85 mają prawo wjeżdżać bez ograniczeń do centrum Sztokholmu i parkować za darmo. Jeżeli chodzi o koszty paliwa, to E85 jest tańsze niż benzyna, bo fiskus rezygnujez części podatków.
Saab BioPower - Auto pełne wódki
Zamknęli Twój ulubiony nocny sklepik monopolowy? Zajrzyj do baku swojego auta - może coś jeszcze zostało? Niestety, taka rada nie jest do końca przydatna w przypadku Saaba BioPower, bo szwedzkie paliwo E85 to mieszanka85 proc. czystego spirytusu i 15 proc. benzyny. Mieszanki spirytusu i benzyny nie da się naszym zdaniem wypić (choć pewnie urzędnicy Ministerstwa Finansów będą innego zdania), ale można na tym jeździć. Saab BioPower to auto, które bez ryzyka można zasilać tego rodzaju biopaliwem, zwykłą benzyną albo mieszanką tych paliw. Warunek: w zbiorniku musi być co najmniej 15 proc. benzyny. Dla zwykłego auta na dłuższą metę byłoby to zabójcze, choć mieszanka spirytusu i benzynyspala się w silniku bardzo przyjaźnie dla jednostki napędowej. Ma liczbę oktanową 104 (podczas gdy benzyna 95), dzięki czemu zredukowane jest ryzyko spalania stukowego. Zwykłe auto wprawdzie na tym pojedzie, ale problemem jest higroskopijność spirytusu (czyli to, że chłonieon wodę). W czystej 100-procentowej postaci spirytus właściwie nie istnieje.