Na dachu

Jednym z najpopularniejszych rodzajów mocowań, głównie z uwagi na przystępne ceny, są bagażniki na dach. Wymagają one instalacji belek bazowych (najlepiej na relingach), do których następnie mocujemy uchwyty rowerowe. Koszt takiego bagażnika waha się od 100 do 450 złotych. Istnieje kilka wad tego rozwiązania. Po pierwsze, zamocowanie roweru na dachu wymaga dość znacznej siły. Może być także kłopotliwe dla osób niskich. Dodatkowo samochód obciążony w ten sposób traci na swojej zwrotności i prędkości (poprzez zwiększony opór powietrza), przez co zwiększa się jego spalanie. W większości przypadków także niemożliwe staje się wjechanie do garażu. Wygodniejszą, choć również droższą opcją jest instalacja platformy rowerowej z windą. Platforma przesuwana jest w bok auta, co umożliwia łatwe mocowanie pojazdów, bez obaw o porysowanie lakieru. Następnie, po dokonaniu tej czynności platforma przemieszczana jest na dach, umieszczając rowery w pozycji poziomej.

Na tylnej klapie

Nieznacznie droższy od podstawowego bagażnika na dach (300-500 złotych), lecz dużo łatwiejszy w montażu i obsłudze będzie uchwyt na tylną klapę samochodu. Przy wyborze odpowiedniego mocowania należy zwrócić uwagę, czy dany model pasuje do naszego typu nadwozia. Bagażnik na klapie nie zwiększa maksymalnej wysokości naszego pojazdu tak, jak wersja na dach. Jego wadą jest natomiast silne ryzyko zarysowania lakieru klapy oraz znaczne ograniczenie widoczności z tyłu samochodu.