Samochód, który zaprezentował się na salonie samochodowym SEMA, nazwano Heico Sportiv S80 T6 High Performance Concept (HPC). Pojazd bazuje na seryjnym modelu Volvo S80 T6, jednak specjalny lakier imitujący wygląd polerowanego aluminium i przeprowadzone modyfikacje stylistyczne nadają mu nadzwyczajny charakter.
Heico Sportiv S80 T6 napędzane jest 6-cylindrowym rzędowym silnikiem benzynowym 3,2 l, ale w koncepcyjnym modelu przeszedł odpowiednimi modyfikacjami. Jednostkę dostosowano do spalania mieszanki E85, przeprogramowano jednostkę sterującą i zamontowano układ wydechowy ze stali nierdzewnej. Po ingerencji tunera silnik osiąga moc 257 kW (350 KM) przy 5500 obr./min i moment obrotowy 549 Nm w zakresie 1500-4000 obr./min. Z takim silnikiem Volvo przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 5,8 s.
Niemcy nie zadowolili się wyłącznie specjalnym lakierem i mocnym silnikiem, ale podrasowali także układ napędowy i zawieszenie. Seryjne Volvo S80 T6 napędzaną ma wyłącznie przednią oś, koncept firmy Heico wyposażono w napęd na wszystkie koła. W nadkolach pojawiły się 20-calowe koła ze stopów lekkich z oponami 255/30 R 20, za którymi ukryły się tarcze hamulcowe z 6-tłoczkowymi zaciskami. Nowe sportowe amortyzatory i sprężyny przybliżyły auto do jezdni.
Wnętrze z czterema osobnymi fotelami wygląda sportowo i luksusowo zarazem. W odróżnieniu od wersji seryjnej zupełnie inne są tylne siedzenia. Akcesoria we wnętrzu i konsolę centralną, która ciągnie się aż między tylne siedzenia, wykonano ze srebrnego karbonu.
Galeria zdjęć
SEMA 2007: Volvo S80 T6 pod opieką spółki Heico Sportiv
SEMA 2007: Volvo S80 T6 pod opieką spółki Heico Sportiv
SEMA 2007: Volvo S80 T6 pod opieką spółki Heico Sportiv
SEMA 2007: Volvo S80 T6 pod opieką spółki Heico Sportiv
SEMA 2007: Volvo S80 T6 pod opieką spółki Heico Sportiv
SEMA 2007: Volvo S80 T6 pod opieką spółki Heico Sportiv
SEMA 2007: Volvo S80 T6 pod opieką spółki Heico Sportiv