Chevrolet zupełnie logicznie wybudował swoją prezentację na autosalonie SEMA na modelu Camaro, który podobnie jak w przeszłości staje do walki z Fordem Mustang. Dwudrzwiowe coupe w Las Vegas przedstawiła się w postaci czterech konceptów bazujących na seryjnej wersji na rok modelowy 2010.
Chevrolet Camaro LS7 Concept
Samochód ma być przypomnieniem mocnych i bardzo popularnych w USA wersji COPO Camaro, które pod koniec lat 60. modyfikowali Don Yenko i Fred Gibb i przeznaczone były do wyścigów na ćwierć mili.
Pod czerwonym nadwoziem z matowoczarnymi akcesoriami ukrywa się widlasty 8-cylindrowy silnik LS7, który z pojemności 7,0 l produkuje moc 405 kW (550 KM) i moment obrotowy 678 Nm. Siła napędowa przenoszona jest na tylne koła za pośrednictwem 6-stopniowej manualnej skrzyni biegów Tremec 6060, która obsługiwana jest za pośrednictwem klasycznego lewarka marki Hurst.
Koncept odróżnia się nie tylko mocniejszym silnikiem, ale również zmodyfikowanym podwoziem z mniejszym prześwitem, układem hamulcowym marki Brembo i 20-calowymi kołami ze stopów lekkich.
Chevrolet Camaro Dale Earnhardt Jr. Concept
Gwiazda serialu wyścigów NASCAR Dale Earnhardt Jr. jest fanem starych Chevroletów Camaro i właścicielem egzemplarza z roku 1972 (druga generacja, która swoją stylistyką znacząco różniła się od generacji pierwszej, do której nowe Camaro nawiązuje) podrasowanego częściami z oferty GM Performance Parts.
Nowe Camaro z podpisem słynnego kierowcy bazuje na seryjnej wersji SS i jest napędzane standardowym 8-cylindrowym silnikiem o pojemności 6,2 l, który dostosowano do spalania mieszanki E85. Podobnie jak w wersji LS7 również tutaj wykorzystano 6-biegową przekładnię manualną z lewarkiem Hurst. Nie brakuje obniżonego i usztywnionego zawieszenia oraz układu hamulcowego marki Brembo.
Pozostałe zmiany są raczej kosmetyczne – Camaro Dale Earnhardt Jr. otrzymało dwukolorowy lakier z szarą dolną częścią oddzieloną od górnej czarnej czerwonym paskiem oraz 21-calowe koła ze stopów lekkich z oponami Pirelli P-Zero.
Nie brakuje nowego grilla, spojlera pod przednim zderzakiem, dyfuzora pod zderzakiem tylnym oraz spojlera na klapie bagażnika w stylu klasycznego Camaro z lat 60. We wnętrzu znajdziemy skórzaną tapicerkę, karbonowe panele wykończenia i aluminiowe pedały.
Chevrolet Camaro GS Racecar Concept
Kolejny z konceptów przypomina o legendarnych wyścigach Trans Am z przełomu lat 60. i 70., a swoimi barwami nawiązuje do „numeru 6”, z którym w roku 1969 zdominował wyścigi Mark Donohue.
Samochód przygotowała dywizja GM High Performance Vehicle Operations i spółka Riley Technologies. Wynikiem ich pracy jest samochód przygotowany do uczestnictwa w serialu Grand Am Koni Challenge w klasie GS. Koncept jest więc zapowiedzią przyszłego samochodu wyścigowego, który produkowany i sprzedawany będzie przez spółkę Riley Technologies.
Chevrolet Camaro GS Racecar Concept wykorzystuje szkielet nadwozia z seryjnego pojazdu, do którego przymocowano błotniki, drzwi, maskę silnika i klapę bagażnika z karbonu. Do napędu użyto 8-cylindrową jednostkę LS3 o pojemności 6,2 l z nowym układem wydechowym i aluminiową chłodnicą C&R. Siła napędowa przenoszona jest na tylne koła za pośrednictwem 6-stopniowej manualnej skrzyni biegów Tremec 6060.
Koncept, podobnie jak Camaro z roku 1969, w którym ścigał się Mark Donohue, wykonano w niebieskim kolorze z żółtymi detalami, a w odróżnieniu od pozostałych trzech konceptów jego lakier niesie już ślady testowania na torach wyścigowych.
Chevrolet Camaro Black Concept
Camaro Black Concept otrzymało czarny lakier i ma nawiązywać do najnowszych trendów amerykańskiego tuningu. Auto przypomina również o tym, że w ofercie Camaro obok 8-cylindrowych jednostek znajdziemy też 6-cylindrowy silnik 3,6 l o mocy 221 kW (300 KM).
Nadwozie otrzymało zestaw ospojlerowania obejmujący nakładkę pod przedni zderzak, spojler na klapie bagażnika, wyprofilowane progi oraz dyfuzor pod tylny zderzak. Za kołami o średnicy 21 cali ukrywają się hamulce Brembo. Koncept otrzymał również nowy grill i zmienione przednie lampy. We wnętrzu zastosowano czerwone podświetlenie i skórzaną tapicerkę. Całość dopełniają chromowane panele i czarne szczegóły na desce rozdzielczej.
Oprócz czterech samochodów koncepcyjnych Chevrolet zademonstrował na targach SEMA również seryjne wcielenie Camaro oraz szeroką gamę akcesoriów dla tego modelu.