1).Kierowcy skręcający w lewo jednocześnie z dwóch pasów muszą pamiętać o kontynuowaniu jazdy równolegle "swoimi" pasami, aby nie zajechać drogi pojazdowi na sąsiednim pasie. Gdy jednak znajdujemy się na skrajnym lewym pasie, a zamierzamy przejechać na sąsiedni możemy to zrobić nawet w obrębie skrzyżowania, lecz po upewnieniu się, że nie zajedziemy drogi innemu pojazdowi oraz po przełączeniu na chwilę lewego kierunkowskazu na prawy.O możliwości skręcenia w lewo i ewentualnie zawrócenia decydują również sygnały nadawane przez sygnalizatory. Jeżeli zastosowano kierunkowe (S-3), wówczas sygnał zielony zezwala na jazdę tylko w kierunku wskazanym strzałką. Zasady tej nie zmienia występowanie strzałki podwójnej, np. prosto i w lewo.Strzałki warunkowego skręcania w lewo są stosowane rzadko; zezwalają na "wplecenie się" do ruchu na drodze jednokierunkowej, gdy przejazd na wprost jest zamknięty (rys. 2). W pokazanej tu sytuacji z lewego pasa dozwolone jest skręcanie w lewo i zawracanie po spełnieniu warunku nieutrudnienia ruchu pojazdów i pieszych poruszających się podczas sygnału zielonego. Zwróćmy uwagę na to, że pojazd zawracający przejeżdża dwukrotnie przez przejście dla pieszych, na którym ruch jest otwarty.
Sygnały strzałki
Jeżeli na lewym pasie znajduje się strzałka do skrętu w lewo, oznacza ona, że z tego pasa jest dozwolone również zawracanie, jednak z dwoma wyjątkami:1) gdy przed skrzyżowaniem znajduje się znak B-23 "zakaz zawracania",2) gdy ruch na lewym pasie jest otwierany i zamykany sygnalizatorem kierunkowym S-3 wskazującym jazdę w lewo.Należy pamiętać, że w przypadku zezwolenia na skręcanie w lewo z dwóch pasów, co zdarza się na szerokich jezdniach, zawracanie z dalszego (drugiego) pasa jest zabronione (rys.
Auto Świat
Sygnały strzałki