Auto Świat Porady Eksploatacja Jak działa system bezkluczykowy i co zrobić, gdy zawiedzie?

Jak działa system bezkluczykowy i co zrobić, gdy zawiedzie?

Systemy bezkluczykowe jeszcze kilkanaście lat temu dostępne były tylko w drogich modelach samochodów. Dziś spotkać je można także w autach kompaktowych czy miejskich maluchach. Jak działają, jak eksploatować auto z takim systemem, co robić w razie awarii? Już odpowiadamy.

Kluczyk w kieszeni, a auto jedzie!
Zobacz galerię (4)
Auto Świat
Kluczyk w kieszeni, a auto jedzie!
  • System bezkluczykowy na początku był dostępny jedynie w najdroższych limuzynach. Dziś można go mieć niemal w każdym aucie
  • Za jego działanie odpowiada wiele anten i czujników, jest bardzo precyzyjny i może być pomocny w codziennym życiu
  • Każdy kluczyk ma w sobie grot awaryjny, dzięki czemu, kiedy system zawiedzie, właściciel i tak dostanie się do auta
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Pierwszym modelem fabrycznie wyposażonym w takie udogodnienie był Mercedes klasy S W220 produkowany od 1998 roku, a cały system opracował koncern Siemens. Podobny system był także zastosowany w Renault Lagunie II, gdzie powodował dużo problemów z dostaniem się do auta. Tam jednak problemem był niedopracowany przez inżynierów system.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji