• Kwestie bezpieczeństwa schodzą na drugi plan – ważniejsze okazują się trwałość i odporność na znaczne przeciążenie
  • Na suchej drodze większość opon do aut dostawczych wypadła nieźle. Na mokrej nawierzchni – dramat!
  • Busy są notorycznie przeciążane, ich opony pracują często w warunkach, do których nie zostały zaprojektowane

Bus musi latać – to znana dewiza tych, którzy zajmują się drobnym transportem drogowym. Czas to pieniądz, a nadmierne wydatki na serwis i obsługę psują tylko opłacalność biznesu. Bezpieczeństwo? To w tym przypadku najwyraźniej temat, który nie mieści się na liście priorytetów.  

W tegorocznym teście, jednym z pierwszych tego typu, eksperci z austriackiego automobilkubu ÖAMTC i niemieckiego ADAC przebadali ogumienie w rozmiarze 215/65 R16 C, stosowanym głównie w lekkich autach dostawczych o dmc do 3,5 t, ale też w używanych często także prywatnie busach, dużych vanach lub autach kempingowych. W przypadku wielu modeli stwierdzono fatalne osiągi na mokrej nawierzchni. To nie przypadek! Nabywcy opon do aut dostawczych oczekują przede wszystkim jak najwyższej trwałości, odporności na przeciążenie i uszkodzenia mechaniczne. Niestety, większość tych parametrów stoi w konflikcie z właściwościami jezdnymi na mokrej nawierzchni.