Co jednak zrobić, gdy gwarancja się skończy? Nadal serwisować auto w drogich stacjach fabrycznych, ale wykonujących usługi fachowo, czy zaufać znajomemu mechanikowi, który niestety nie zawsze ma odpowiednie urządzenia? Tym samym jakość jego pracy nie zawsze będzie zadowalająca. Alternatywą stały się w przypadku drobnych napraw stacje szybkiej obsługi. W Polsce najlepiej rozwiniętą siecią dysponują Carmann, Feuvert, Norauto czy Kwik-Fit. W tych punktach dokonywane są najprostsze naprawy, takie jak wymiana tłumika lub klocków hamulcowych. Można w nich również wymienić świece, opony czy olej. Nieco inną propozycją jest oferta firmy AD Polska. Co to takiego?AD International to Europejska Grupa Zakupowa działajaca na rynku motoryzacyjnym od ponad 30 lat. Firma zajmuje się hurtową i detaliczną sprzedażą części samochodowych oraz prowadzi ich serwis. Na podstawie umowy podpisanej w październiku ubiegłego roku w Brukseli partnerami w Polsce stały się firmy Dakol z Dębicy, Stenmot z Wrocławia i Stachura z Krakowa, a od sierpnia tego roku także Polmot z Bydgoszczy. W ten sposób została utworzona firma AD Polska z siedzibą w Dębicy. Wszystkie hurtownie i serwisy, które wstąpiły w szeregi AD, występują pod wspólnym logo. Mają dostęp do części i akcesoriów samochodowych pochodzących od renomowanych światowych producentów, a także akces do profesjonalnych programów komputerowych z zakresu technicznej obsługi pojazdów w serwisach. Zadaniem AD Polska jest stworzenie ogólnopolskiej sieci hurtowni i sklepów oraz serwisów pod wspólnym logo. Wszystkie części kupione w sieci AD Polska oraz usługi podlegają międzynarodowej gwarancji, która jest respektowana w sieci ADI w całej Europie. Klient korzystający z serwisu otrzymuje książkę gwarancyjną, do której wpisywane są wszystkie dokonywane naprawy, zgodne z zaleceniami producentów aut. Zakres naprawDo Auto Distribution mogą przyjeżdżać właściciele aut o masie całkowitej do 3,5 tony. Wykonywane są tu wszystkie czynności, które nie wymagają ingerencji we wnętrze silnika. W punkcie kontroli pojazdów dokonywane są także przeglądy rejestracyjne. Jeżeli naprawa samochodu potrwa zbyt długo, klient może czekać w domu, a mechanik powiadomi go telefonicznie o dokonywanych naprawach, wymienianych częściach i terminie odbioru auta. Istotne dla klienta jest to, że jeszcze przed naprawą wie, ile zapłaci za usługę. Pozytywnym zaskoczeniem są koszty usług oraz ich jakość, która nie ustępuje serwisowi w autoryzowanych stacjach obsługi. AD Polska dostarcza części do wszystkich typów samochodów, które są sprzedawane w Polsce. Do wyboru są części oryginalne lub zamienniki. Te elementy, których nie ma na miejscu, można sprowadzić na życzenie klienta.
Zamiast autoryzowanych
Posiadacze samochodów skarżą się często na wysokie koszty usług w serwisach fabrycznych. By nie utracić gwarancji, właściciele nowych aut mogą korzystać tylko z usług autoryzowanych stacji obsługi (ASO).