Dlatego właśnie producenci opon stanęli przed poważnym wyzwaniem - jak zapewnić maksymalne bezpieczeństwo podróży w różnych warunkach pogodowych i przy dużych prędkościach.W ten sposób powstała zimowa oponiarska elita ogumienie segmentu wysokich osiągów - HP (High Performance). Wysokie osiągiNa naszym rynku debiutuje nowa opona zimowa znanej francuskiej marki - Kleber Krisalp HP. Jest ona uzupełnieniem oferty Klebera składającej się z opony Krisalp 3, przeznaczonej do małych i średniej wielkości aut osobowych, oraz Transalp - przeznaczonej do samochodów dostawczych. Kleber Krisalp HP produkowany jest w stosowanym powszechnie w tym segmencie opon kierunkowym układzie bieżnika. Łukowe poprzeczne rowki odpowiedzialne są za efektywne odprowadzanie wody spod opony i wypychanie jej na zewnątrz. Za przecinanie warstwy filmu wodnego i skierowanie jej do rowków poprzecznych odpowiedzialna jest duża gęstość lamel i krawędzi. Jedną z istotnych kwestii przy tym jest zminimalizowanie powstawania turbulencji podczas odprowadzania wody. Jej zawirowania mogą w znaczny sposób pogorszyć parametry trakcyjne podczas jazdy po mokrej nawierzchni. Efektem tego może być wolniejsze odprowadzanie wody spod kół, a co za tym idzie trudne prowadzenie pojazdu i możliwość szybszego wystąpienia zjawiska aquaplaningu. By temu zapobiec, w części środkowej bieżnika znajdują się specjalne mostki ograniczające powstawanie zawirowań i turbulencji. Podobnie jak w przypadku opon letnich, cztery szerokie i głębokie rowki obwodowe zapewniają wypychanie wody spod opony do tyłu. Na śniegu i lodzieZachowanie się opon na śniegu i lodzie w dużej mierze zależy od ilości i budowy lamelek znadujących się w rzeźbie bieżnika. Liczne proste (poprzeczne do kierunku jazdy auta) lamele zapewniają przyczepność na śniegu i lodzie. Dodatkowo ponacinane lamelkami środkowe żebro odpowiedzialne jest za precyzyjne i szybkie reakcje na ruchy kołem kierownicy. W warunkach zimowych bardzo istotną rolę odgrywają także falowe lamelki umieszczone na zewnętrznych barkach opony.Komfort jazdyNajwięcej zastrzeżeń kierowców do opon zimowych odnosi się do poziomu emitowanego przez nie hałasu. W nowym Kleberze obniżono go poprzez zastosowanie klocków o różnej wielkości, a także przesunięcie ich względem siebie. Dużo uwagi poświęcono także prowadzeniu pojazdu. Różna szerokość żeber ma zagwarantować optymalny rozkład ciśnienia przy kontakcie opony z nawierzchnią, po której się ona porusza. Nowe opony dostępne są w 20 rozmiarach (od 185/65 R 14 do 235/45 R 17) z indeksami prędkości T (do 190 km/h) i H (maksymalna prędkość do 210 km/h).
Zimowy Kleber
Prędkości rozwijane przez samochody osobowe w sezonie jesienno-zimowym maleją tylko wtedy, kiedy warunki drogowe są niezwykle trudne. Kierowcy aut klasy średniej i wyższej z silnikami o dużej mocy nie chcą tak łatwo rezygnować z szybkiej jazdy.