• Zanim podejmiesz decyzję o wymianie lub naprawie kosztownego podzespołu, zadbaj o to, żeby został odpowiednio sprawdzony
  • Wiele różnych awarii może powodować niemal identyczne symptomy.
  • Jeżeli mechanik niepotrzebnie wymienił sprawną część z powodu wcześniejszej błędnej diagnozy, nie powinieneś za to płacić
  • Odstawiając samochód do warsztatu upewnij się, że zlecenie naprawy jest możliwie precyzyjne i że mechanik będzie z tobą konsultował dodatkowo płatne czynności
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Przyjeżdżasz do warsztatu, mówisz jakie są objawy, a mechanik w pół zdania przerywa "wszystko już wiem, do naprawy jest to i to", albo po rzucie okiem pod maskę lub króciutkiej jeździe próbnej wydaje diagnozę i od razu zabiera się do roboty. Prawdziwy fachowiec?

Niestety, czasem okazuje się, że ta pierwsza, pochopna diagnoza nie zawsze jest trafna – pół biedy, jeśli mechanik ma odwagę przyznać się do tego klientowi, znacznie częściej jest tak, że właściciel samochodu dowiaduje się, że usterek było więcej i musi zapłacić nie tylko za rzeczywiste usunięcie usterki, ale też i za wszystko to, co mechanik wcześniej wymienił niepotrzebnie, szukając po omacku przyczyn teoretycznie oczywistej awarii. Rutyna jest złym doradcą, a pomyłki zdarzają się nawet najbardziej doświadczonym mechanikom.