Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Mechanik

Mechanik

Tak rozpoznasz, czy samochód używany miał wypadek. Sprawdź trzy rzeczy
Aktualności

Tak rozpoznasz, czy samochód używany miał wypadek. Sprawdź trzy rzeczy

Jazda na półsprzęgle to proszenie się o kłopoty. Ten nawyk niszczy samochód
Eksploatacja

Jazda na półsprzęgle to proszenie się o kłopoty. Ten nawyk niszczy samochód

Czy BMW serii 5 F10 jest naprawdę aż tak awaryjne, jak się mówi?
Co warto kupić

Czy BMW serii 5 F10 jest naprawdę aż tak awaryjne, jak się mówi?

Trudno znaleźć BMW, które cieszyłoby się tak złą sławą, jak seria 5 generacji F10, i to mimo tego, że okres produkcji wspomnianej "piątki" ogólnie nie był najlepszy pod względem jakości dla bawarskiego producenta. Słusznie? Czy problemy F10 nie są przypadkiem mocno podkręcane przez fanów innych niemieckich marek?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Przejechaliśmy Skodą Kodiaq 100 tys. km. Potem rozebraliśmy ją na części. Oto werdykt
Testy długodystansowe

Przejechaliśmy Skodą Kodiaq 100 tys. km. Potem rozebraliśmy ją na części. Oto werdykt

W kategorii dużych, rodzinnych, a wciąż w miarę przystępnych cenowo SUV-ów trudno o ciekawszą propozycję niż Skoda Kodiaq. Polacy bardzo lubią ten model i często sprawdzają go na rynku wtórnym. Ale czy Skoda Kodiaq to SUV niezawodny? Sprawdziliśmy, czy warto szukać używanych Kodiaqów w serwisach z ogłoszeniami. Przejechaliśmy Skodą Kodiaq 100 tys. km i mamy sporo przemyśleń oraz wniosków. Ogólnie czeski SUV zasłużył na bardzo wysoką ocenę, ale nie nie obyło się bez wpadki.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Polscy mechanicy o chińskich samochodach. Eksperci mają wątpliwości
Eksploatacja

Polscy mechanicy o chińskich samochodach. Eksperci mają wątpliwości

Chińskie samochody wjechały do Polski i coraz śmielej rozpychają się na naszym rynku. W 2025 r. zdążyły już wyprzedzić kilku producentów o, wydawałoby się, ugruntowanej pozycji. Pojawiają się już pierwsze opinie mechaników. Eksperci mają wątpliwości m.in. co do łącznych kosztów eksploatacji, które wcale nie muszą być tak niskie, jak się wydaje.

Używany Volkswagen Tiguan I i II. Mechanik wypisał nam wersje wysokiego ryzyka
Co warto kupić

Używany Volkswagen Tiguan I i II. Mechanik wypisał nam wersje wysokiego ryzyka

Polacy uwielbiają Volkswagena Tiguana, dlatego na rynku wtórnym nie brakuje ofert na to auto. Tyczy się to i pierwszej, i drugiej generacji modelu. Niestety pośród nich nie brakuje "okazji", które są gwarancją problemów. Czy używany Volkswagen Tiguan jest autem godnym polecenia? A jeśli tak, to które wersje są najbezpieczniejsze? O opinie na temat pierwszej i drugiej generacji modelu poprosiliśmy mechaników. Sięgnęliśmy też pamięcią do redakcyjnych testów Tiguana. Na tej podstawie wystawiliśmy mu oceny.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Rozumiesz, co mówi do ciebie mechanik? Na 5. pytaniu potkną się najlepsi
Aktualności

Rozumiesz, co mówi do ciebie mechanik? Na 5. pytaniu potkną się najlepsi

Wiesz, gdzie w aucie znajduje się "płetwa"? Regularnie wymieniasz "oliwę"? Jeżeli rozumiesz ten slang, to masz szansę na zdobycie więcej niż połowy punktów w naszym quizie. Bezbłędnie rozwiążą go tylko ci, który uważnie słuchają swoich mechaników! Wynik 11/13 możesz uznać za świetnie wykonaną robotę!

Te paliwa mogą uszkodzić silnik, a kierowcy myślą, że są lepsze. Mechanicy wyjaśniają
Aktualności

Te paliwa mogą uszkodzić silnik, a kierowcy myślą, że są lepsze. Mechanicy wyjaśniają

W przypadku benzyny i diesla kierowca ma do wyboru paliwo zwykłe lub tzw. premium. Są znacznie droższe, ale mają oferować kierowcom i ich samochodom szereg korzyści. Trzeba jednak pamiętać, że nie każdemu silnikowi takie paliwa służą. Są wręcz przypadki, kiedy mechanicy w ogóle odradzają wlewanie ich do baku.

Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Mechanicy mówią wprost, czy nowe paliwo niszczy silniki
Aktualności

Mechanicy mówią wprost, czy nowe paliwo niszczy silniki

Nowe paliwo ponownie budzi zainteresowanie. Różne media reagują na to w odmienny sposób – jedne ostrzegają, inne biją na alarm, a niektóre wręcz odradzają jego tankowanie. Część publikacji wywołuje niepotrzebny niepokój i zamieszanie, podczas gdy inne wskazują na możliwe skutki stosowania tego paliwa w pojazdach z określonymi typami silników. W tej sytuacji rozsądnym głosem pozostają mechanicy, którzy podzielili się opiniami na jego temat po prawie roku tankowania.

Czy tankowanie pod korek jest szkodliwe? Mechanicy wyjaśniają
Eksploatacja

Czy tankowanie pod korek jest szkodliwe? Mechanicy wyjaśniają

Częsta jazda na rezerwie jest szkodliwa dla układu paliwowego samochodu. Co jednak z odwrotną sytuacją, czyli tankowaniem pod sam korek, po pierwszym czy drugim odbiciu? Czy takie "wydłużanie" zasięgu również może skończyć się kosztowną awarią? Wyjaśnili to mechanicy sieci ProfiAuto.

Spytałem mechanika, czym grozi ciągła jazda na rezerwie. Kierowcy nie zdają sobie sprawy z ryzyka
Eksploatacja

Spytałem mechanika, czym grozi ciągła jazda na rezerwie. Kierowcy nie zdają sobie sprawy z ryzyka

Wielu z nas ma w zwyczaju wyjeżdżać paliwo w samochodzie prawie do zera lub dotankowywać jego małe ilości "za 50 zł", niemal ciągle utrzymując stan tzw. rezerwy. Mechanicy przestrzegają przed takimi praktykami, bo usterki mogą być bardzo kosztowne.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Mechanicy apelują do UE: "bez zmian w przepisach zostaniemy wykluczeni"
Aktualności

Mechanicy apelują do UE: "bez zmian w przepisach zostaniemy wykluczeni"

Nowe unijne przepisy związane z cyberbezpieczeństwem mogą poważnie zaszkodzić zarówno branży motoryzacyjnej — zwłaszcza niewielkim niezależnym warsztatom — jak i kierowcom, którzy zmiany prawne mogą odczuć w portfelu w postaci wyższych cen napraw. Aby temu zapobiec, branża wystosowała apel do Komisji Europejskiej.

Autor Paweł Krzyżanowski
Paweł Krzyżanowski
Miał naprawić BMW, ale jego cel był inny. Właściciel auta zaalarmował policję
Aktualności

Miał naprawić BMW, ale jego cel był inny. Właściciel auta zaalarmował policję

Warsztat samochodowy to miejsce, gdzie nasze auta mają odzyskiwać sprawność, ale w tym przypadku był tylko punktem startowym do utraty BMW przez jednego z klientów. Zamiast zająć się naprawą powierzonego mu auta, 24-letni pracownik postanowił je sprzedać. W związku z tym właściciel samochodu zawiadomił policję.

Uważaj na fałszywe ACDC! To oszuści, których pomoc może dużo kosztować
Aktualności

Uważaj na fałszywe ACDC! To oszuści, których pomoc może dużo kosztować

ADAC ostrzega przed fałszywymi pomocnikami drogowymi, którzy podają się za Żółte Anioły i pobierają od podróżnych duże pieniądze za holowanie, a czasem za niepotrzebne naprawy. Oprócz Węgier i Serbii oszuści są obecnie coraz bardziej aktywni w Bułgarii, Chorwacji i Słowenii. Dotknięte tą plagą są także Słowacja, Litwa i Polska.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Ile zarabia się w branży automotive?
Aktualności

Ile zarabia się w branży automotive?

W branży automotive można sporo zarobić. Na dodatek wynagrodzenia rosną szybciej niż w innych sektorach. Znacznie szybciej. W najnowszym raporcie podano kwoty dla konkretnych stanowisk.

Szokujące opowieści o naprawach aut w PRL. Nadal chcesz narzekać na swój warsztat?
Oldtimer

Szokujące opowieści o naprawach aut w PRL. Nadal chcesz narzekać na swój warsztat?

Dzwonisz, ustalasz termin, odstawiasz samochód, po czym odbierasz nie tylko naprawiony, ale jeszcze umyty. W PRL bywało różnie. Jeśli kierowca nie miał drygu do mechaniki, a bagażnik jego auta nie pełnił funkcji hurtowni części zamiennych, to zaczynały się schody. No bo skoro pewnego razu, aby kupić banalny pasek klinowy, trzeba było napisać podanie do sklepu... Oto historie kilku osób, które miały niefart jeździć samochodem w epoce PRL.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Ferrari Enzo rozbite na niemieckiej autostradzie. Prawdopodobnie nie prowadził właściciel
Aktualności

Ferrari Enzo rozbite na niemieckiej autostradzie. Prawdopodobnie nie prowadził właściciel

Ferrari Enzo, jeden z najbardziej pożądanych i rzadkich samochodów na naszym globie, uległo wypadkowi. Co gorsza, za kierownicą prawdopodobnie nie było właściciela. Na szczęście auto raczej zostanie naprawione, choć koszt będzie ogromny.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Samodzielne kupowanie części zamiennych do auta to często podwójna strata. Już wyjaśniam dlaczego
Eksploatacja

Samodzielne kupowanie części zamiennych do auta to często podwójna strata. Już wyjaśniam dlaczego

O tym, że samodzielne kupowanie części zamiennych do samochodu wymaga pewnej wiedzy i orientacji, wiedziałem już wcześniej. Ale że w niektórych wypadkach prawidłowy dobór części przez właściciela samochodu jest wręcz skazany na porażkę, przekonałem się niedawno. Powody są wręcz szokujące.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Oddała zabytkowy samochód do mechanika. Auto zniknęło. To jednak nie koniec
Aktualności

Oddała zabytkowy samochód do mechanika. Auto zniknęło. To jednak nie koniec

Pani Renata kupiła zabytkowy samochód z 1953 r., którego wartość szacowana jest na 40-90 tys. zł. Oddała auto do renowacji i już go nie odzyskała. Okazało się, że samochód został sprzedany i ma już nowego właściciela. Sprawę nagłośnił program "Interwencja" stacji Polsat.

Brakuje fachowców w branży motoryzacyjnej. Najbardziej poszukiwane zawody
Aktualności

Brakuje fachowców w branży motoryzacyjnej. Najbardziej poszukiwane zawody

Dealerzy nieustannie borykają się z problemem zbyt małej liczby specjalistów. Najbardziej odczuwalny jest brak osób wyspecjalizowanych w konkretnych zawodach niezbędnych do pracy w warsztatach i serwisach. Dzięki badaniom ankietowym przeprowadzonym przez Związek Dealerów Samochodów wiadomo, które zawody są najbardziej poszukiwane przez autoryzowane serwisy.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Tego nie znoszą mechanicy. Czy też tak robisz, wstawiając auto do warsztatu?
Eksploatacja

Tego nie znoszą mechanicy. Czy też tak robisz, wstawiając auto do warsztatu?

Artykułów o tym, jak nieuczciwi mechanicy oszukują czy naciągają klientów, jest bez liku. To tylko jedna strona medalu – klienci warsztatów też często nie grają fair. Oto, z czym często muszą się zmagać mechanicy i właściciele warsztatów.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Auto Świat Pit Stop. Czego nie lubią mechanicy?
TV

Auto Świat Pit Stop. Czego nie lubią mechanicy?

Od lat piszą do nas czytelnicy o tym, jak zostali oszukani przez mechanika. Niewymienione części, zawyżony czas pracy, czy naprawy, które nie były konieczne. Ale czy tak jest naprawdę? Zaprosiliśmy do studia Marcina, który od ponad 20 lat naprawia auta, a obecnie jest właścicielem dużego niezależnego serwisu. Rozmawiamy z nim o największych grzechach klientów warsztatów i sposobach, jakimi chcą naciągnąć serwisy na naprawy. Czy klienci zawsze są uczciwi? Czy też czasem próbują wmówić serwisowi to, że w warsztacie popsuto im auto? Czy faktycznie warsztaty naciągają na zbędne naprawy? A może te zbędne naprawy to jednak konieczność. O tym wszystkim rozmawiamy z naszym gościem. W reportażu Robert zabiera do Cupry Born Pawła, kolegę z firmy, który nigdy w życiu nie prowadził auta elektrycznego – czy odnajdzie się on w elektryku i będzie potrafił jechać tak nowoczesnym autem? W newsach kolejny wyborczy prezent, czyli zmiany w taryfikatorze punktów karnych i powrót kursów reedukacyjnych, rośnie sprzedaż opon całorocznych. Kończymy zmianami w CEPIK-u. Oj, ciekawe czasy się zbliżają.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.