Okazuje się, że rodzinne sedany zapewnią nam oprócz wygodnej i bezpiecznej podróży, także podróż daleką i to bardzo często bez dodatkowego tankowania po drodze.
Chociaż jest tutaj parę wyjątków, to zakup diesla oznacza rzadszą obecność na stacjach benzynowych. Wśród modeli jest jednak jeden, który pojemnością baku może konkurować z autami co najmniej o klasę niższą. Czym kierował się producent w tym wypadku, że model ten ma bak o pojemności 41 litrów? Na szczęście reszta samochodów ma zbiorniki paliwa o pojemności zbliżonej do 70 litrów a niekiedy nawet i większe.
Według danych producenckich zwycięzca zestawienia może na pełnym baku przejechać dwa razy dystans między Zakopanym a Jastarnią i po powrocie zostanie jeszcze na podróż z Zakopanego do Łodzi. Natomiast przegrany na jednym baku zrobi prawie o połowę mniej kilometrów. Warto więc oprócz sprawdzania średniego spalania, brać pod uwagę pojemność zbiornika paliwa.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoSą w naszym porównaniu modele, które niedawno przeszły lifting lub pojawiły się właśnie w najnowszych odsłonach, co często przekłada się na lepszy wynik, niż u modeli długo nie zmienianych. W końcu nowsza technologia zobowiązuje do mniejszego spalania. Ale są też zaskoczenia. Bowiem wydawać by się mogło że silnik o pojemności 2.2 będzie palił więcej niż 1.7 Ale czy na pewno tak jest? Zapraszamy do galerii!
Galeria zdjęć
1.6 136KM – spalanie 4,3/100 km – 953,488 km Pojemność zbiornika paliwa – 41 litrów Wielki przegrany. Chociaż spalanie okazało się naprawdę małe, to dobry wynik zniweczył śmiesznie mały zbiornik paliwa.
2.2 150KM – spalanie 5,6/100 km – 1 160,714 km Pojemność zbiornika paliwa – 65 litrów Spalanie tak samo wysokie jak w Citroenie. Do tego dochodzi mniejszy zbiornik paliwa i daje nam to przedostatnie miejsce. Lekkim wytłumaczeniem może być fakt że Honda ma silnik 2.2
2.0 160KM – spalanie 5,6/100 km – 1 267,857 km Pojemność zbiornika paliwa – 71 litrów Spalanie Citroena jest ex aequo na ostatnim miejscu. Gdyby nie tak duży bak paliwa, to zasięg uległby znacznemu skróceniu.
2.0 140KM – spalanie 4,6/100 km – 1 304,347 km Pojemność zbiornika paliwa – 60 litrów Skoda rozczarowuje pod względem pojemności baku. Spalanie jest na średnim poziomie. Ciekawe czy nowy model będzie miał większy zasięg na pełnym baku.
2.0 143KM – spalanie 4,5/100 km – 1 333,333 km Pojemność zbiornika paliwa – 60 litrów BMW rozczarowuje małym zbiornikiem paliwa. Wynik w zestawieniu – poniżej średniej.
2.0 150KM – spalanie 4,5/100 km ( PowerBoost ) - 1 333,333 km Pojemność zbiornika paliwa – 60 litrów Toyota według producenta, z podniesioną mocą pali tyle samo ile słabsza wersja. Bak mógłby być trochę większy.
1.7 136KM – spalanie 5,1/100 km – 1 372,540 km Pojemność zbiornika paliwa – 70 litrów Kia tylko dzięki zbiornikowi paliwa nie zajęła gorszego miejsca. Hyundai z tym samym silnikiem poradził sobie trochę lepiej.
2.0 150KM – spalanie 4,8/100 km – 1 375 km Pojemność zbiornika paliwa – 66 litrów Renault pod względem spalania jak i pojemności baku okazuje się średniakiem. Wynik zasięgu na pełnym baku znajduje się również w połowie stawki.
2.0 150KM – spalanie 4,4/100 km – 1 409,090 km Pojemność zbiornika paliwa – 62 litry Nowość Forda straciła do konkurentów przez mały zbiornik paliwa. Według producenta znacznie oszczędniejsza jest wersja 1.6 115KM ECOnetic.
2.0 150KM – spalanie 4,5/100 km ( Clean Diesel – 4,4/100 km ) - 1 400 km ( 1 431,818 km ) Pojemność zbiornika paliwa – 63 litry W Audi wersja Clean Diesel zmniejsza spalanie tylko o 0,1l. Spalanie jak również bak paliwa są na średnim poziomie.
2.2 150KM – spalanie 4,2/100 km – 1 476,190 km Pojemność zbiornika paliwa – 62 litry Mazda dzięki technologi SKYACTIV potrafi z silnika o pojemności 2.2 uzyskać spalanie niższe niż większość konkurencji. Szkoda, że bak nie jest pojemniejszy.
1.7 136KM – spalanie 4,7/100 km – 1 489,361 km Pojemność zbiornika paliwa – 70 litrów Hyundai dobry wynik uzyskał dzięki pojemnemu zbiornikowi paliwa. Najmniejszy silnik w zestawieniu mógłby trochę mniej palić.
2.0 140KM – spalanie 4,6/100 km – 1 565,217 km Pojemność zbiornika paliwa – 72 litry Prawie największy zbiornik paliwa z prezentowanych modeli. Szkoda, że spalanie nie jest trochę mniejsze. Byłby wtedy dużo lepszy wynik.
2.0 150KM – spalanie 4,1/100 km – 1 609,756 km Pojemność zbiornika paliwa – 66 litrów Passat znalazł się blisko podium. Spalanie jak i bak paliwa okazały się jednymi z lepszych. Cieszy mocny silnik.
2.0 136KM – spalanie 4,3/100 km – 1 627,906 km Pojemność zbiornika paliwa – 70 litrów Volvo znalazło się na trzecim miejscu. Zawdzięcza to jednemu z największych zbiorników paliwa i bardzo dobrym spalaniem. Można byłoby trochę więcej mocy uzyskać z 2 litrowego silnika.
2.2 170KM – spalanie 4,4/100 km – 1 681,818 km Pojemność zbiornika paliwa – 74 litry Infiniti ma największy zbiornik paliwa w zestawieniu. Spalanie, jeśli weźmie się pod uwagę pojemność silnika oraz moc, okazuje się więcej niż zadowalające. Zasłużone 2 miejsce.
2.0 140KM – spalanie 3,7/100 km ( EcoFLEX, start/stop ) - 1 891,891 km Pojemność zbiornika paliwa – 70 litrów Zwycięzca zestawienia zdecydowanie odjechał od konkurencji. Spalanie najmniejsze z prezentowanych modeli. Pojemność zbiornika paliwa w czołówce stawki. Opel może naprawdę daleko zajechać.