Auto Świat > Porady > Kupno i Sprzedaż > Wynajęte auta zamiast własnych? Mniej problemów i… wychodzi taniej

Wynajęte auta zamiast własnych? Mniej problemów i… wychodzi taniej

Materiał reklamowy na zlecenie marki
Volkswagen Financial Services

Czy średnia albo duża firma koniecznie musi posiadać własną flotę samochodów, by zapewnić mobilność pracownikom? A skoro flotę samochodów, to także osobny dział, który zajmie się obsługą tych aut, ich serwisem, wymianą opon, obsługą różnych zdarzeń? To już było! Podobnie jak w przypadku mniejszych oraz indywidualnych użytkowników, dla większych firm alternatywą posiadania aut staje się średnio- i długoterminowy wynajem samochodów.

Cupra Formentor
Cupra FormentorŹródło: Cupra
  • Zamiast kupować samochody, a potem zajmować się ich obsługą, wymianą, naprawami i usuwaniem szkód, firmy coraz częściej biorą pod uwagę wynajem długoterminowy
  • Decydując się na wynajem długoterminowy, podobnie jak w przypadku kupna można wybrać model auta, jego kolor, wyposażenie, itp.
  • Wynajem długoterminowy z punktu widzenia średnich i dużych firm jest coraz bardziej atrakcyjny zarówno kosztowo, jak i organizacyjnie
  • Na rynku pojawiają się oferty, które pozwalają bez długoterminowych zobowiązań przetestować wynajem, a przy okazji oferowane samochody

Nie chodzi tylko o pieniądze, choć i o to też. Wynajem długoterminowy oferowany przez takie firmy jak Volkswagen Financial Services przede wszystkim zwalnia firmę z konieczności utrzymywania całej organizacji, która opiekuje się samochodami. A z flotą aut służbowych jest z reguły co robić: samochody muszą w odpowiednim momencie trafiać na przegląd – trzeba w nich wymieniać oleje, klocki, itp., auta muszą być ubezpieczone, trzeba kupować do nich i ogumienie i zorganizować sezonową wymianę opon, czasem coś się zepsuje, a czasem samochody biorą udział w kolizjach – wówczas trzeba pracownikowi zorganizować pojazd zastępczy. No i – to też jest zawsze wyzwanie logistyczne – co dwa, trzy albo cztery lata trzeba używanych samochodów się pozbyć i kupić nowe.

A gdyby tak tym wszystkim zajmował się ktoś inny? Gdyby tak mieć te samochody do dyspozycji, ale nie być właścicielem, a jedynie ponosić stałe i z góry ustalone koszty?

Cupra Formentor
Cupra FormentorŹródło: Cupra

Czy to oferta dla twojej firmy? Łatwo się przekonać!

Najlepiej przetestować to na własnej skórze. Tzn… na własnej firmie. Jest ku temu okazja: można skorzystać z promocji organizowanej przez VWFS (Volkswagen Financial Services) przeznaczonej dla średnich i dużych przedsiębiorstw – takich, które mają we własnej flocie przynajmniej 15 samochodów.

Promocja ma dwa wymiary: pierwszy – to test wynajmu średnioterminowego (a przy okazji samochodu); drugi to pierwsza rata gratis. Co do aut objętych promocją to mamy do wyboru dwa modele marki Cupra (na marginesie – to oficjalna marka FC Barcelony): Leon oraz Formentor. Tym drugim modelem jeździ m.in. Robert Lewandowski. Przypadek?

Formentor to w ogóle nie jest samochód powszechnie kojarzony z autami flotowymi: to ładny, usportowiony SUV o bardzo dobrych osiągach, stworzony z dużym naciskiem na eleganckie i sportowe detale.

Cupra Leon to też nie jest auto… dla nudnych ludzi. To usportowiony kompakt o rasowym wyglądzie, świetnym prowadzeniu i znakomitej funkcjonalności. To coś więcej niż zwykła „flotówka”, chociaż… całkowicie się do tej roli nadaje.

Można więc wziąć jeden z dwóch modeli Cupry w elastycznym programie wynajmu średnioterminowego, a następnie – gdy stwierdzimy, że i auto, i warunki są w porządku – skorzystać z promocyjnego najmu długoterminowego. Jak to działa?

Najpierw test bez zobowiązań, potem auto na dłużej

Pierwszym krokiem jest zawarcie umowy najmu średnioterminowego dla samochodu CUPRA Formentor w elastycznej formule. Najem średnioterminowy trwa nie mniej niż miesiąc, a maksymalnie 23 miesiące. Można umowę zawrzeć np. na pół roku, ale bez względu na to w każdej chwili umowę można skrócić przy zachowaniu co najmniej miesięcznego okresu wynajmu. Umowę można też wydłużyć – ale w sumie nie na dłużej niż na 23 miesiące. Najem opłacany jest w ustalonych z góry miesięcznych ratach.

Druga część promocji to pierwsza rata gratis, po podpisaniu nowej umowy na finansowanie modeli CUPRA Formentor lub Leon. Chodzi o pierwszą ratę najmu długoterminowego lub leasingu, którą zawieramy po zakończeniu najmu średnioterminowego. Najem długoterminowy w praktyce jest umową FSL (Full Service Leasing). Oznacza to, że leasingodawca (VWFS) nie tylko udostępnia samochód, lecz także opiekuje się nim: zapewnia opony, ubezpieczenie, serwis, przeglądy, samochód zastępczy.

Cupra Formentor
Cupra FormentorŹródło: Cupra

Najem długoterminowy: ile to kosztuje?

Z punktu widzenia firmy, która rezygnuje z posiadania własnej floty na rzecz samochodów użytkowanych w formule wynajmu długoterminowego, można mówić o istotnych oszczędnościach. Przykład? Jeden z klientów VWFS za wynajem na 36 miesięcy Cupry Formentor 1.5 TSI DSG oferowanej w cenie katalogowej nieco ponad 147 tys. zł, z opcją opon letnich i zimowych średniego segmentu oraz z pakietem ubezpieczeń koszt finansowania to niecałe 1700 zł miesięcznie netto. Do tego dochodzi rata serwisowa – ok. 650 zł. Razem nieco ponad 2300 zł netto miesięcznie (wysokość raty zależy od szczegółowych warunków, m.in. planowanych przebiegów).

To dobra cena, oferta ta staje się szczególnie atrakcyjna w przypadku korzystania z większej liczby aut. Aby obsłużyć w firmie kilkanaście samochodów, trzeba zatrudnić ludzi, a stanowisko pracy generuje dodatkowe koszty – nie tylko wynagrodzenie pracowników. Łączny koszt rat serwisowych kilkunastu samochodów jest niższy niż utrzymywanie jednej osoby, która się nimi opiekuje w firmie.

To wszystko sprowadza się do stwierdzenia, że tradycyjny model posiadania licznej floty samochodów w firmie zmienia się na naszych oczach. Po prostu nie jest to model najkorzystniejszy kosztowo – wynajem staje się coraz bardziej konkurencyjną opcją.

Materiał reklamowy na zlecenie marki
Volkswagen Financial Services