W stanie złożonym da się go z łatwością schować nawet w niezbyt dużym bagażniku. Wykonano go głównie z plastiku i aluminium, jest więc też lekki, bo waży niespełna 16 kg – to o co najmniej 2-3 kg mniej od porównywalnych bagażników konkurencji. Porównywalnych, czyli z najwyższej półki, bo bagażnik Uebler – tegoroczna nowość na polskim rynku – właśnie do niej aspiruje, startując z niezbyt atrakcyjną ceną wynoszącą niemal 3 tys. zł.
To bardzo dużo jak na wyrób firmy praktycznie u nas nieznanej. Sprzedawcy będą musieli się nieźle natrudzić, żeby przekonać do niej klientów. Mają kilka argumentów – przede wszystkim Uebler nie jest wcale rynkowym nowicjuszem, bo bagażniki rowerowe wytwarza od mniej więcej pół wieku, a jego wyroby oferowane są też jako oryginalne akcesoria przez wielu uznanych producentów aut, takich jak: BMW, Kia, Mercedes, Mitsubishi, Opel, Seat, Skoda, Toyota czy Volkswagen.
Producent chwali się też tym, że jego bagażniki są nie tylko projektowane, ale też produkowane w Niemczech – w Polsce, gdzie jak twierdzą niektórzy, cykliści to ukryta opcja niemiecka – taki argument też może zadziałać. Polacy wciąż wierzą w legendarną niemiecką solidność. Konstrukcja jest przemyślana – montuje się ją szybko i łatwo, składanie i rozkładanie odbywa się w sposób intuicyjny i nie wymaga użycia dużej siły – a jednocześnie... jest nieco toporna.
Platforma pewnie trzyma się na haku, zamontowane rowery są stabilne, konstrukcja odchyla się na tyle daleko, że można otworzyć klapę bagażnika bez zdejmowania platformy nawet w vanie. Są i mankamenty: sterowany pedałem mechanizm odchylania bagażnika mógłby być wykonany lepiej, a trzy komplety różnych kluczyków do różnych zamków bagażnika to dokładnie o dwa za dużo.
Bagażnik Uebler X31S to nam się podoba
Niewielka masa i bardzo małe gabaryty złożonego bagażnika. Łatwy montaż bez potrzeby używania narzędzi. Pewne mocowanie do haka. Stabilna pozycja przewożonych rowerów.
Bagażnik Uebler X31S to nam się nie podoba
Za dużo różnych kluczyków do zamków antykradzieżowych. Bardzo wysoka cena bagażnika.
Uebler X31S w stanie złożonym jest wyjątkowo mały jak na bagażnik na trzy rowery. Jego gabaryty to 63 x 24 x 79 cm. Waży tylko 15,5 kg.
Rozłożenie go zajmuje zaledwie kilka sekund, nie wymaga ani narzędzi, ani użycia znacznej siły. Każdy sobie z tym poradzi.
Dzięki mechanizmowi dźwigniowemu bagażnik można naprawdę mocno przypiąć do kuli haka. Jego nośność to 54 kg.
Różne kluczyki: do zamka zaczepu bagażnika oraz do pałąków zabezpieczających rowery. Przydałby się breloczek.
Miejsca wystarczy na trzy duże rowery. Montuje się je bez problemu, przy poprawnej obsłudze nie ma ryzyka uszkodzenia samochodu.
Załadowany rowerami bagażnik można odchylić, żeby uzyskać dostęp do klapy bagażnika samochodu bez zdejmowania rowerów.
Ograniczenie prędkości do 130 km/h. To i tak szybko jak na jazdę z rowerami na haku.
Niewielka masa i bardzo małe gabaryty złożonego bagażnika to duże zalety. Kolejne to łatwy montaż bez potrzeby używania narzędzi. Pewne mocowanie do haka. Stabilna pozycja przewożonych rowerów.