Przełom lata i zimy to dobry moment na zakup dobrych opon całorocznych w relatywnie niskich, przedsezonowych cenach. Sprawdziliśmy, które z nich są najpopularniejsze, a pod lupę wzięliśmy rozmiar 195/65 R15.

Opony całoroczne - Dębica Navigator 2

Foto: Auto Świat

To najpopularniejszy obecnie model opony całorocznej, stworzony przez inżynierów Dębicy w kooperacji z firmą Goodyear. Poprzeczne nacięcia na jej powierzchni i głębokie rowki wzdłużne odpowiadają za odprowadzanie wody. Gęsto ułożone lamele dbają natomiast o kontrolę trakcji na śniegu. Ogumienie jest ciche i odporne na ścieranie, co zapewnia kilka lat komfortowej jazdy w każdych warunkach. Jej parametry to nośność 91, opór toczenia E, hamowanie na mokrym C i hałas 69 dB. Sprawdź ofertę.

Opony całoroczne - Michelin CrossClimate

Foto: Auto Świat

Druga propozycja to opona całoroczna z wyższej półki. Nowoczesna, elastyczna mieszanka gumowa ma zapewniać przyczepność do drogi niezależnie od temperatury powietrza. Możemy czuć się bezpieczni z tymi oponami w każdych warunkach pogodowych. Na suchej nawierzchni sztywne klocki ze sfazowanymi krawędziami zwiększają efektywność hamowania. Natomiast rzeźba bieżnika w kształcie litery V maksymalizuje zazębianie śniegu i przyczepność w zimowych warunkach. Jej parametry to nośność 91, opór toczenia C, hamowanie na mokrym B i hałas 69 dB. Sprawdź ofertę.

Opony całoroczne - Goodyear Vector 4Seasons

Foto: Auto Świat

Opony Vector 4Seasons wyróżniają się naprawdę dobrymi osiągami w zakresie oporu toczenia, co ma bezpośrednie przełożenie na ograniczenie spalania paliwa. Gęste lamele waflowe 3D znacznie zwiększają przyczepność podczas jazdy na śniegu i lodzie. Goodyear oznaczony jest symbolem płatka śniegu, co potwierdza, że spełnia normy opon zimowych. Bezpiecznie możemy czuć się jednak w każdych warunkach, bo nowoczesna mieszanka gumowa dopasowuje się do panującej na drodze temperatury. Efektywność paliwowa to B, hamowanie na mokrym C, a hałas 70 dB. Sprawdź ofertę.

Opony całoroczne - Kleber Quadraxer 2

Foto: Auto Świat

Kleber to kolejne opony klasy średniej, dedykowane samochodom osobowym. Wyposażone są w bieżnik symetryczny w kształcie litery V, który zapewnia dobrą przyczepność w zimowych warunkach. W stosunku do poprzedniego modelu tej firmy, skrócono drogę hamowania na suchej nawierzchni aż o 3,5 metra, a na mokrej 1,6 metra, osiągając naprawdę wysoką klasę B w tej kategorii. Klasa oporu toczenia to C, co jest również bardzo dobrym wynikiem. Na etykiecie możemy przeczytać również, że hałas emitowany przez te opony wynosi 69 dB. Sprawdź ofertę.

Opony całoroczne - Matador MP61 Adhessa Evo AW

Foto: Auto Świat

Adhessa Evo należy do tańszych modeli opon całorocznych. Wyposażona jest w rowki obwodowe, które zapewniają optymalne właściwości na mokrej nawierzchni. Głębokie rowki poprzeczne i gęsto ułożone lamele zmniejszają ryzyko aquaplaningu i zwiększają przyczepność oraz hamowanie w warunkach zimowych. Jest to dobra opona do warunków miejskich, ale do jazdy w górach i dla kierowców pokonujących zimą kilka tysięcy kilometrów, polecamy opony o lepszych parametrach. Klasa oporu toczenia to F, hamowania na mokrej nawierzchni C, a emitowany przez nie hałas wynosi 72 dB. Sprawdź ofertę.