Auto Świat Porady Jakie opony do SUV-a i terenówki? Porównujemy opony zimowe, całoroczne, letnie, terenowe

Jakie opony do SUV-a i terenówki? Porównujemy opony zimowe, całoroczne, letnie, terenowe

Kierowcy SUV-ów i terenówek mają do wyboru mnóstwo opcji ogumienia: od opon typowo szosowych jak do normalnej osobówki, przez opony zimowe i całoroczne o różnym stopniu "uterenowienia", aż po opony do jazdy typowo offroadowej. Na przykładzie kilku wariantów opon Pirelli Scorpion pokazujemy, jak duże mogą być między nimi różnice.

Testujemy siedem rodzajów opon, od szosowych po terenowe, na śniegu w terenie oraz na mokrej i suchej drodze.
Auto Bild
Testujemy siedem rodzajów opon, od szosowych po terenowe, na śniegu w terenie oraz na mokrej i suchej drodze.
  • Większość aut terenowych, SUV-ów i pickupów zjeżdża z taśmy z oponami, które mają bardzo ograniczone możliwości terenowe
  • Jeśli ktoś nie zjeżdża nigdy albo prawie nigdy z utwardzonych dróg, to nie powinien inwestować w opony do jazdy terenowej – jazda na nich po asfalcie wymaga zbyt wielu wyrzeczeń
  • Wiele opon do SUV-ów, pickupów i terenówek jest oznaczonych jako całoroczne, choć nie spełniają wymogów dla opon zimowych
  • Ten sam model opon może występować w wielu znacznie różniących się odmianach – przed zakupem warto dokładnie sprawdzić nazwę

Mieliście może okazję wybierać sobie ostatnio nowego smartfona? Większość z nas kupuje nowe telefony średnio dwa-trzy razy częściej niż opony, więc pewnie tak. Więc zapewne zauważyliście nowy trend na rynku: ten sam (z nazwy) model telefonu może występować w wielu wariantach: bez żadnych dopisków, jako "Lite", "Pro", "Max", "FE", "Pro Max", "Ultra". Jeśli ktoś śledzi ten rynek, ten wie, że np. iPhone 16 od wersji 16 PRO Max dzieli przepaść w kwestii możliwości (i ceny), podobnie jak np. Samsunga S24 FE od wersji S24 Ultra. Wygląda na to, że w przypadku opon, przynajmniej u niektórych producentów, zaczyna to wyglądać podobnie. Jeden model może mieć wiele wariantów, które znacznie się między sobą różnią.