Pomijając nieudaną próbę Mercedesa z lat 80. XX wieku, Peugeot 607 był pierwszym samochodem seryjnie wyposażonym w filtr cząstek stałych. Po latach użytkowania auto zachowało wiele zalet, ale musicie podchodzić do niego ostrożnie. Dlaczego? Bo mimo niskiego spalania (średnie 7 l/100 km w dużej limuzynie to dobry wynik) koszty eksploatacji Peugeota 607 będą wysokie.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoPeugeot 607 - zalety
Przyzwoicie wykonane i dobrze wyposażone wnętrze (często: dwustrefowa klimatyzacja, skórzana tapicerka, elektryczna regulacja i podgrzewanie foteli) może się podobać. Cztery osoby podróżują komfortowo, bo ukształtowanie tylnej kanapy nie skłania do sadzania tam trzeciego pasażera. Podwozie Peugeota 607 miękko zestrojono, więc z pewnością nie jest to dobre auto dla osób lubiących dynamiczną jazdę po zakrętach.
Silnik 2.2 HDi potrafi zachwycić kulturą pracy i elastycznością. Podczas testu na osiągnięcie „setki” potrzebowaliśmy 11,6 s. Generalnie więc walory użytkowe Peugeota 607 są naprawdę dobre. Teraz trwałość. Tu też są zalety – nadwozie nie ma kłopotów z korozją (ale znajdziecie ją np. na belkach pomocniczych podwozia), a zawieszenie okazuje się naprawdę solidne.
Peugeot 607 - wady
Niestety, dobry humor potrafi popsuć rozbudowana elektronika, a poszukiwanie usterki nie jest łatwe. Czasem zawini popsuty moduł komfortu, innym razem – utlenione przewody lub pojawi się brak styku na połączeniach. Kosztów może przysporzyć też silnik Peugeota 607. Innowacyjny na tamte czasy filtr jest nieprzyjazny w użytkowaniu, bo trzeba uzupełniać płyn wykorzystywany w procesie dopalania spalin i liczyć się z koniecznością wymiany filtra – koszt: nawet 4000 zł.
Rozrząd warto wymieniać co 100 tys. km, nie zapominając o łańcuszku łączącym wałki. Za robociznę zapłacicie w tym przypadku ok. 700 zł, za części – nieco więcej. Jak wyjaśnili nam mechanicy z firmy Reno Max, specjalizującej się we francuskich autach, wysoki koszt robocizny wynika z komplikacji konstrukcji Peugeota 607 – czujniki rozrzucone są po samochodzie, a np. demontaż i montaż turbiny trwa… ok. 6 godzin.
Peugeot 607 - podsumowanie
Peugeot 607 kusi urokiem, komfortem i niską ceną, pozwalającą pławić się w luksusie za niewiele więcej pieniędzy niż potrzeba na model segmentu B. Ale jest też haczyk – nawet zadbane auto może stać się źródłem wydatków, dlatego warto mieć pod ręką zaufany i fachowy warsztat.
Galeria zdjęć
We wnętrzu nie brakuje praktycznych elementów oraz elektronicznych pomocników kierowcy
Peugeota 607 „w idealnym stanie” z 2002 r. można kupić za 10 500 zł. Okazja? Niestety, humor mogą popsuć koszty utrzymania
Elegancki wygląd, świetnie wyposażone wnętrze, dynamiczny i oszczędny diesel, dobre podwozie – w 2000 r., gdy Peugeot 607 z silnikiem 2.2 HDi wchodził na rynek, wypowiadano się o nim w samych superlatywach.
Najwięcej problemów trapi użytkowników modelu 607 z powodu diesla 2.2 i elektroniki. W pierwszym przypadku szczególnie musicie uważać na osprzęt marki Siemens – wtryskiwacze szybko się zużywają, a brakuje części do ich regeneracji (wymiana po 1800 zł sztuka). Pompa wysokiego ciśnienia jest czuła na jakość paliwa (w przypadku zaawansowanego wiórkowania nie opłaca się już regenerować). Filtr cząstek stałych wymaga obsługi (dolewanie specjalnego płynu). Kolejne kosztowne elementy to koła pasowe – wału korbowego oraz alternatora – oraz osprzęt (zawór EGR, przepustnica).
Niestety, dobry humor potrafi popsuć rozbudowana elektronika, a poszukiwanie usterki nie jest łatwe: czasem zawini popsuty moduł komfortu, innym razem – utlenione przewody lub pojawi się brak styku na połączeniach.
Wystarczy usiąść za kierownicą, by zrozumieć, za co ceni się ten model – ma przyjemne bogate wnętrze
Dlaczego? Bo mimo niskiego spalania (średnie 7 l/100 km w dużej limuzynie to dobry wynik) koszty eksploatacji będą wysokie. Zacznijmy jednak od zalet. Przyzwoicie wykonane i dobrze wyposażone wnętrze (często: dwustrefowa klimatyzacja, skórzana tapicerka, elektryczna regulacja i podgrzewanie foteli) może się podobać. Cztery osoby podróżują komfortowo, bo ukształtowanie tylnej kanapy nie skłania do sadzania tam trzeciego pasażera. Podwozie „607-ki” miękko zestrojono, więc z pewnością nie jest to dobre auto dla osób lubiących dynamiczną jazdę po zakrętach. Silnik 2.2 HDi potrafi zachwycić kulturą pracy i elastycznością. Podczas testu na osiągnięcie „setki” potrzebowaliśmy 11,6 s. Generalnie więc walory użytkowe Peugeota 607 są naprawdę dobre.
Fotele są obszerne i wygodne, ale przeszkadza słabe trzymanie boczne. Kanapa raczej dla dwóch osób
Pomijając nieudaną próbę Mercedesa z lat 80. XX wieku, był to pierwszy samochód seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych. Po latach użytkowania auto zachowało wiele zalet, ale musicie podchodzić do niego ostrożnie.