+ Niska cena i łatwość montażu, łatwość naprawy i niskie koszty serwisu.- Konieczność częstego regulowania, wysokie zużycie paliwa, słabe osiągi (łatwo dochodzi do zubożenia mieszanki), niska kultura pracy silnika, instalacja pasuje tylko do aut gaźnikowych.II generacjaTo wciąż najpopularniejszy rodzaj instalacji LPG. Jej największą zaletą jest względnie prosta budowa oraz możliwość precyzyjniejszej regulacji niżw przypadku najprostszych.+ Niska cena, prosta konstrukcja, precyzyjniejsze niż w przypadku instalaci I gen. dawkowanie gazu.- Konieczność stosunkowo częstych wizyt w serwisie. Instalacja nie sprawdza się w autach z plastikowym kolektorem ssącym oraz w autachz systemem EOBD, a także w silnikach z turbosprężarką.III generacjaInstalacje te dostarczają gaz do kolektora pod ciśnieniem. Można je opisać jako wtrysk gazu, ale niesekwencyjny - nie mają wtryskiwaczy.+ Niewielkie ryzyko "strzałów", instalacja przyjazna silnikom z plastikowym kolektorem ssącym.- Instalacje te nie sprawdzają się w autach z EOBD. Ich koszt jest dość wysokii dlatego zamiast nich montuje się obecnie instalacje IV generacji.IV generacjaNajnowocześniejsze i najdroższe rozwiązanie systemu zasilania auta mieszanką gazów propan-butan, w którym gaz jest dostarczany do silnika pod ciśnieniem (wtrysk) w fazie lotnej bądź ciekłej za pomocą wtryskiwaczy.+ Korzysta z danych sterownika silnika, precyzyjnie dawkuje paliwo, nie ma wpływu na funkcjonowanie autodiagnostyki EOBD.- Drogi montaż oraz instalacja, w związku z czym inwestycja długo się zwraca.
Instalacja 1,2,3 generacji
I generacjaTen rodzaj instalacji jest przeznaczony do autz gaźnikiem. Jej nawiększą wadą jest nieprecyzyjne dawkowanie paliwa.