Czy lepiej więc z góry zrezygnować z jazdy na tanim paliwie? Nie, ale trzeba podejść do sprawy ostrożnie i od razu pogodzić się z kompromisami. Prawdy i mity o zaletach jazdy na gazie Instalacje LPG są co najmniej tak samo bezpieczne, jak układy benzynowe. Ryzyko takiego wycieku LPG, który mógłby spowodować wybuch, jest mniejsze niż pożaru spowodowanego wyciekiem benzyny. Gaz tankuje się tak samo łatwo, jak benzynę - stacji jest nawet więcej, niż potrzeba. Natomiast nie łudźmy się, że gaz płynny to paliwo ekologiczne. Stare auto z gaźnikiem na gazie często rzeczywiście zatruwa środowisko mniej niż jeżdżące na benzynie, ale już inaczej wygląda sprawa w nowszych autach z katalizatorem i wtryskiem benzyny. Na gazie nowe auto wydziela więcej substancji toksycznych, bo instalacje LPG nie działają tak dobrze, jak fabryczny, nowoczesny układ paliwowy. Jeżeli chodzi o moc silnika, to w przypadku sekwencyjnego wtrysku gazu LPG zdarza się, że osiągi nie spadają, ale nie ma na to gwarancji. Z prostą instalacją LPG auto zawsze jest mniej dynamiczne. Nawet w przypadku dobrych instalacji zdarza się, że na wolnych obrotach silnik działa mniej stabilnie, niż na benzynie, co niektórych irytuje. Na gazie jeździ się nie po to, aby było lepiej, ale żeby było taniej. Aby oszczędzanie nie skończyło się ruiną domowego budżetu, musimy dobrze wybrać instalację do naszego auta.