Przy zakupie nowego auta zasilanym gazem warto dopytać, czy instalacja jest fabryczna (czyli zamontowane w fabryce, w której powstało auto), czy jest elementem dodatkowym, montowanym w niezależnym warsztacie.

Lepsze są oczywiście instalacje fabryczne. Producent bierze wtedy pełną odpowiedzialność za pracę układu i żywotność silnika oraz naprawy bieżące. A sama instalacja jest mocno zintegrowana z samochodem. Np. posiada wskaźniki poziomy gazu w zbiorniku na desce rozdzielczej, zintegrowany przełącznik trybu zasilania.

Gdy instalacja jest dokładana, wtedy nie ma co liczyć na taką estetyczną spójność, a i z jej działaniem może być różnie. Ale najważniejsze, by auto objęte było gwarancją producenta. Czasami bowiem, z kłopotami z LPG ASO będzie nas odsyłało do firmy montującej gaz.

W naszym zestawieniu wzięliśmy pod uwagę wszystkie auta z instalacjami, które można kupić w autoryzowanych salonach sprzedaży.