Przegląd instalacji LPG niczego nie wskazuje. Ściągnęli już ze mnie 3 tys. zł. za naprawy w tej kwestii.Artur KirjonczykOdpowiedź: Panie Arturze! Niestety nie napisał Pan jakiego typu to instalacja. Z tekstu wynika, że po montażu przełączenie systemu na zasilanie gazowe determinowane było obrotami silnika i temperaturą płynu chłodniczego. Jest to jak najbardziej poprawne. Przyczyną problemów z przełączeniem może być awaria czujnika temperatury na reduktorze bądź niewłaściwe działanie przełącznika. Od wymiany tych niedrogich elementów zaczynałbym naprawę. Martwią mnie Pańskie kłopoty z silnikiem przy zasilaniu benzynowym. Nie mogę mieć 100% pewności, ale przyczyną może być zły skład mieszanki gazowo-powietrznej spowodowany niewłaściwą pracą instalacji LPG. Może to spowodować poważne uszkodzenie silnika. Należy domagać się od firmy, która wzięła pieniądze za wymianę elementów pojazdu doprowadzenia samochodu do działania. Serwis taki musi być dobrze wyposażony. Po usunięciu usterek mechanicznych konieczne jest doprowadzenie za pomocą testera diagnostycznego nastawów sterownika benzynowego do fabrycznych. Wtedy można dopiero przystąpić do programowania instalacji LPG. ASO dysponuje takim sprzętem. Pozdrawiam, Mariusz Mroczek.
Problem z włączeniem sie instalacji LPG i pracą silnika na benzynie
Jednoczenie, gdy silnik pracuje na benzynie, to spadają mu obroty na biegu jałowym i często gaśnie, szarpie silnikiem. W ASO Skoda wymieniono już sondę lambda, przewody, uszczelki w silniku i nadal na benzynie silnik się dławi.